مسکن مهروطرح اقدام ملی ازمهمترین استراتژی های بانک مسکن هستند

مدیرعامل جدید بانک مسکن،اجرای تعهدات بانک برای تکمیل پروژه های مسکن مهروهمچنین اجرای طرح ملی اقدام مسکن رااز مهمترین استراتژی های بانک مسکن عنوان کرد.
پایگاه خبری بانک مسکن

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری بانک مسکن – هیبنا، محمود شایان در مراسم معارفه خود به عنوان مدیرعامل جدید بانک مسکن ضمن خیر مقدم به وزیر راه و شهرسازی ، معمارنژآد معاون بانک و بیمه و شرکت های دولتی وزارت امور اقتصادی ودارایی و مهندس رامتین رحیمی انارکی فرزند مرحوم رحیمی انارکی گفت: از ریاست جمهوری، وزیر امور اقتصادی و دارایی، وزیر راه و شهرسازی و رییس کل بانک مرکزی برای اعتماد به اینجانب تشکر می کنم.
شایان با اشاره به اینکه30 درصد از هزینه های سبد خانوار، 12 درصد درآمد اشتغال مستقیم و 21 درصد از سهم تولید ناخالص داخلی مرتبط به بخش مسکن است، افزود: اندازه بانک ها به اندازه ی ترازنامه مالی آن ها نیست که بگوییم کدام بانک بزرگتر است، قدیمی تر است بلکه به اندازه مسئله ای است که می خواهند حل کنند. مسکن پیچیده ترین مسأله حوزه اقتصاد کلان است و اگر پیچیدگی اصل مسئله را در نظر بگیریم بانک مسکن یکی از مهمترین ماموریت ها را بر عهده دارد. بنابراین در این شرایط نیازمند تصمیمات کارا و ارزشمند هستیم.
مدیرعامل بانک مسکن با تاکید بر اینکه جامعه دانشگاهی، انجمن ها، انبوه سازان و فعالان اقتصادی باید در تحقق هدف دولت در حوزه تحرک بخشی مسکن در کنار بانک مسکن باشند، گفت: لذا توجه ویژه به راه اندازی بورس املاک و مستغلات، استفاده از بازار پرانرژی بورس برای تامین مالی بخش مسکن، تغییرات اساسی در حوزه منابع از تامین زنجیره تولید تا تولید مسکن، هدایت سیاست حمایتی به سمت انبوه سازی باید با جدیت در دستور کار باشد.
شایان مهمترین استراتژی بانک مسکن را تعیین تکلیف و تکمیل پروژه های مسکن مهر عنوان کرد و گفت: دومین ماموریت بانک طرح اقدام ملی است که در این زمینه تلاش ویژه خواهم کرد.
وی گفت: با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری که سال 99 را سال جهش تولید نامگذاری کردند، بنده به اتفاق هیأت مدیره بانک مسکن قول می دهیم تمام تلاش خود را برای اجرای این طرح عظیم ملی به کار بگیریم و هر روز شاهد توفیق اجرای این طرح باشیم.
مدیرعامل بانک مسکن با اشاره به اینکه در خصوص اهداف برون سازمانی نیز حتما من و همکارانم تلاش خواهیم کرد تا حمایت مجلس و دولت را برای برنامه اقدام ملی مسکن جلب کنیم، گفت: تلاش خواهیم کرد که حرکت به سمت کاهش زیان و سودآوری، تقویت سرمایه بانک، توسعه بانکداری دیجیتال، فروش اموال مازاد، جذب منابع ارزان قیمت و هوشمندسازی بانک ها به نحوی که تسهیلات به انبوه ساز پرداخت شود، هر چه سریعتر انجام شود.
شایان ایجاد صندوق های سرمایه گذاری برای تاثیرپذیری بهتر، استفاده حداکثری از ظرفیت انتشار اوراق های رهنی، صکوک و استصناع و همچنین بورسی شدن برخی شرکت های بانک را از دیگر برنامه های بانک مسکن در دوران مدیریت خود عنوان کرد و گفت: در حوزه پرسنل نیز تلاش می کنم بر مبنای اصل شایسته سالاری و بهبود وضعیت رفاهی کارکنان رسمی ، شرکتی و بازنشستگان اقدامات لازم را انجام دهیم.



ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000