بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گزارش داد

آغاز ساخت ۳ هزار واحد مسکن ملی در شهرهای کوچک

دسته بندی : اخبار مسکن
۱۳۹۹/۰۵/۲۶
بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از آغاز عملیات ساخت حدود ۳ هزار واحد مسکن ملی در برخی از شهرهای کشور خبر داد.
پایگاه خبری بانک مسکن

مسوولان بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا با اعلام این خبر، شروع عملیات ساخت این واحدهای مسکونی را مربوط به شهرهای با جمعیت کمتر از 100 هزار نفر عنوان کردند.
بنا بر گزارشی که در خصوص آخرین وضعیت پیشرفت فیزیکی پروژه های طرح اقدام ملی مسکن در شهرهای با جمعیت کمتر از 100 هزار نفر به هیبنا اعلام شده است بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در طرح اقدام ملی مسکن مسوولیت ساخت حدود 138 هزار واحد مسکونی در شهرهای با جمعیت کمتر از 100 هزار نفر و برخی دیگر از شهرها با هماهنگی وزارت راه و شهرسازی را بر عهده گرفته است که از این تعداد تاکنون عملیات ساخت حدود 3 هزار واحد مسکونی آغاز شده است و به زودی مابقی واحدها نیز در پروسه ساخت قرار خواهند گرفت.
این در حالی است که بنا بر اعلام متولی مسکن ملی در شهرهای کوچک، همچنین تاکنون برای ساخت 50 هزار واحد مسکونی در این شهرها در قالب طرح اقدام ملی مسکن نیز تامین زمین صورت گرفته است.آمارهای ارائه شده از سوی بنیاد مسکن نشان می دهد از سوی دیگر قرار است حدود 6 هزار واحد طرح اقدام ملی مسکن با اختصاص زمین و تسهیلات به متقاضیانی که خود مایل به تشکیل گروه های ساخت وساز باشند از سوی خود متقاضیان انجام شود و در این پروژه ها از نیروهای مردمی نیز استفاده شود.هر چند این گروه از ساخت و سازها و متقاضیان نیز ملزم به استفاده از مجری صاحب صلاحیت و سازنده ذی صلاح در پروژه های خود هستند تا اصول و استانداردهای ساختمانی تعریف شده در این پروژه نیز رعایت شود.
مسوولان بنیاد مسکن همچنین از سپرده گذاری حدود 100 میلیارد تومانی متقاضیان طرح اقدام ملی مسکن در شهرهای با جمعیت کمتر از 100 هزار نفر و سایر شهرهایی که بنیاد مسکن متولی ساخت مسکن ملی در آن هاست خبر داده و اعلام کردند: این سپرده ها نزد بانک مسکن سپرده گذاری شده است تا در زمان مناسب و متناسب با پیشرفت فیزیکی پروژه ها، مطابق با دستورالعمل ساخت و تامین مالی مسکن ملی، به این پروژه ها تزریق شود.
علاوه بر آغاز روند ساخت حدود 3 هزار واحد مسکونی در قالب طرح اقدام ملی، همچنین برای پیشبرد این طرح و کمک به تسریع آن تعدادی از واحدهای مسکونی در حال ساخت بنیاد مسکن نیز در اختیار این طرح قرار گرفته است. به این ترتیب حدود هزار واحد مسکونی که پیش از این عملیات ساخت و ساز آن ها در شهرهای تحت مسوولیت بنیاد مسکن آغاز شده بود و عملیات ساختمانی آن ها در مراحل میانی یا پایانی قرار دارد نیز به طرح اقدام ملی مسکن اضافه شده است.
این واحدها از آنجا که در مراحل پایانی یا میانی ساخت و ساز قرار دارند و به لحاظ پیشرفت فیزیکی عملیات ساختمانی آن ها جلوتر از سایر پروژه های اقدام ملی است به این طرح وارد شده اند و پیش بینی می شود زودتر از سایر پروژه ها عملیات ساخت آن ها به اتمام برسد و تحویل متقاضیان شود.



ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000