مدیر استان یزد تشریح کرد:

دستورالعمل جدید تسهیلات صندوق پس انداز مسکن یکم

صید نبی حیدریان مدیر شعب بانک مسکن استان یزد با اشاره به شرایط دریافت تسهیلات صندوق یکم،از افزایش سن بنا برای دریافت این تسهیلات خبر داد.
پایگاه خبری بانک مسکن

به گزارش خبرنگار استانی پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا، مدیر شعب بانک مسکن استان یزد در این باره اظهار داشت: به پیشنهاد بانک مسکن و بر اساس موافقت کمیسیون اعتباری بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران در راستای کمک به سپرده گذاران صندوق پس انداز مسکن یکم و به منظور افزایش توان خرید مسکن آنان، سقف سن واحدهای مسکونی مشمول تسهیلات صندوق پس انداز مسکن یکم از 15 سال به 20 سال افزایش یافت.

صیدنبی حیدریان توضیح داد: بر اساس این مصوبه، با توجه به ضرورت حفظ تعادل منابع و مصارف صندوق و همچنین استطاعت خانه اولی ها برای پرداخت اقساط تسهیلات و همچنین افزایش قدرت پوششی بر ساختمان‌های مشمول تسهیلات خرید مسکن یکم مقرر شد سقف قدمت آپارتمان ها و خانه های مشمول استفاده از این تسهیلات به 20 سال افزایش پیدا کند.

حیدریان گفت: با اجرای این طرح دارندگان صندوق پس انداز مسکن یکم، با توجه به افزایش تعداد ساختمان‌های مشمول، قدرت انتخاب بیشتری خواهند داشت. همچنین به دلیل اختلاف قیمت ساختمان‌های با قدمت بالای 15 سال در مقایسه با ساختمان‌هایی با قدمت کمتر، قدرت خرید متقاضیان نیز افزایش می‌یابد.

مدیر شعب بانک مسکن استان یزد در پایان گفت: سپرده گذاران صندوق پس انداز مسکن یکم می‌توانند به صورت انفرادی در مرکز استان تا سقف 60 میلیون تومان و به صورت زوجین تا سقف 120 میلیون تومان و در شهرهای کوچک نیز تا سقف 40 میلیون تومان و به صورت زوجین تا سقف 80 میلیون تومان تسهیلات با نرخ سود تک رقمی دریافت کنند. نرخ سود تسهیلات مسکن یکم در بافت های فرسوده 6 درصد و در سایر مناطق شهری 8 درصد است.


کلید واژه ها


ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000