ثبت اولین معامله ملک در بورس کالا به همت کارگزاری بانک مسکن

در آخرین روز معاملاتی بازار سرمایه در هفته‌ای که گذشت، اولین معامله ملکی روی تابلوی بازار فرعی بورس کالای ایران رفت.
پایگاه خبری بانک مسکن

به گزارش پایگاه خبری بانک مسکن - هیبنا، با شروع معاملات روز چهارشنبه هفته جاری در بورس کالای ایران، یک باب واحد تجاری واقع در شهر جدید پردیس روی تابلوی بازار فرعی رفت که با ثبت نهایی معامله نخستین ملک در بورس کالا، پرونده ای جدید در معاملات بازار سرمایه کشور باز شد.
در معاملات اخیر بازار سرمایه، شرکت عمران شهر جدید پردیس یک باب واحد تجاری را پس از پذیرش در بازار فرعی بورس کالای ایران عرضه کرد که این معامله با حضور دو متقاضی دنبال شد و در نهایت این ملک به فروش رسید.
بر اساس اطلاعیه های صادر شده از سوی بورس کالای ایران، فروش این واحد به صورت ۳۰ درصد نقد و ۷۰ درصد به صورت اقساط ۴۸ ماهه بوده و برنده معامله، باقیمانده ۳۰ درصد وجه اولیه را به حساب بورس کالا واریز کرده و چک ها را هم نزد شرکت عمران شهر جدید پردیس تحویل می کند.
با امضای مبایعه نامه، فرایند معامله در بورس کالا تمام به سرانجام می رسد و سه روز بعد از امضای مبایعه‌نامه، شرکت عمران شهر جدید پردیس ملک فروخته شده را به خریدار تحویل خواهد داد.
معامله مذکور در حالی به قیمت پایه ۱۰ میلیارد و ۶۳۹ میلیون ریال روی میز فروش رفت که شرکت مادر تخصصی عمران شهرهای جدید نیز در نظر دارد دارایی‌ها و املاک ۱۹ شرکت عمران شهرهای جدید خود در سراسر کشور را بعد از پذیرش در بورس کالای ایران روی تابلو ببرد.
بانک اقتصاد نوین نیز با استقبال از این معاملات، اخیرا یک قطعه زمین و دو باب واحد با کاربری تجاری- مسکونی را در بازار فرعی بورس کالای ایران پذیرش کرده که به نظر می رسد به زودی شاهد عرضه این املاک روی تابلوی بورس کالا باشیم.
به گزارش هیبنا، شرکت کارگزاری بانک مسکن عاملیت فروش این ملک را بر عهده داشته و با طی فرایند بازازیابی توانست اولین معامله ملک در بازار سرمایه را رقم بزند.
با عرضه املاک در بورس کالا عموم مردم در جریان این عرضه‌ها قرار خواهند گرفت که این موضوع بسیار مهم است چراکه در بازار سنتی وقتی در منطقه‌ای ملکی عرضه می‌شود، تنها افراد ذی‌نفوذ دارای سرمایه و یا چند بنگاه‌دار که در آن منطقه حضور دارند، از آن مطلع می‌شوند. افزون بر این به کمک سازوکار بورس، شائبه هایی که ممکن است در مزایده اموال به روش سنتی در بازار مسکن مشاهده شود، از بین خواهد رفت.



ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000