ظهیری در گفت‌وگو با هیبنا تشریح کرد:

۳ رویکرد گروه سرمایه‌گذاری مسکن/ ۱.۶ میلیون مترمربع مسکن در حال ساخت است

مدیرعامل گروه سرمایه گذاری مسکن با تشریح سه رویکرد کاری گروه، از ساخت 1.6 میلیون مترمربع واحد مسکونی خبر داد.
پایگاه خبری بانک مسکن

روزبه ظهیری‌هاشمی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا، با اشاره به عملکرد گروه سرمایه‌گذاری مسکن اظهار داشت: هم‌اکنون حجم پروژه‌های در دست ساخت شرکت به یک میلیون و 600 هزار مترمربع رسیده است به طوری که حجم تولیدات گروه در سال گذشته 9 برابر آمار سال 97 بوده است.

وی افزود: در رابطه با تسهیلات نیز پیرو ایجاد انضباط مالی که منبسط از آن حجم تسهیلات غیرجاری کل شرکت‌های گروه از 40 درصد در نیمه سال 97، امروز به کم‌تر از 10 درصد کاهش یافته است، حد نصاب جدید قابل ملاحظه‌ای در اخذ تسهیلات جدید به پشتوانه پروژه‌های جدید به ثبت رسیده که تقریباً برای یک‌سال حدود 100 میلیارد تومان مجوز اخذ تسهیلات گرفته شده و پیش‌بینی می‌شود این رقم افزایش یابد.

مدیرعامل شرکت گروه سرمایه گذاری مسکن ادامه داد: همچنین یکی دیگر از تبعات مثبت اجرای این پروژه‌ها که به صورت کامل با سیاست‌های کلان کشور و دولت منطبق است، رونق اشتغال‌زایی است؛ بدین‌ صورت که با آغاز این پروژه‌ها در سراسر کشور بیش از 60 درصد به نیروهای پیمان‌کاران شاغل در پروژه‌های مجموعه شرکت نسبت به تابستان 1397 اضافه شده است.

ظهیری با بیان اینکه در گروه سرمایه‌گذاری مسکن سه رویکرد اصلی جاری است، گفت: نخست، ماموریت شرکت، تامین مسکن با کیفیت برای اقشار متوسط جامعه است که از خواستگاه گروه سرمایه‌گذاری مسکن یعنی بانک مسکن نشأت می‌گیرد.

وی دومین رویکرد را با ملاحظه سهامی عام بودن شرکت، سود‌آوری صحیح برای ذی‌نفعان و سهام‌داران شرکت دانست و افزود: همچنین سومین رویکرد نیز تمایز کیفیت پروژه‌های گروه سرمایه‌گذاری مسکن در شرایط مشابه با سایر رقبا است؛ البته پیاده‌سازی این رویکرد، گروه سرمایه‌گذاری مسکن را از یک انبوه‌ساز به الگوساز تبدیل کرده و ضمن ایجاد یک برند شناخته شده و تداوم ماندگاری آن موجب افزایش بهره‌وری منابع در حوزه مسکن و نهایتاً اقتصاد کلان خواهد شد.

مدیرعامل گروه سرمایه‌گذاری مسکن ادامه داد: بدیهی است در مسیر حرکت شرکت، یکی از ماموریت‌های مهم که باید مورد توجه ویژه باشد، متوازن کردن سبد پروژه‌ها است؛ متوازن کردن سبد پروژه‌ها در راستای استراتژی دوم مطرح است که توجه به سود‌آوری صحیح برای ذی‌نفعان و سهام‌داران شرکت دارد. این موضوع باید در اقدامات گروه لحاظ شود تا در کنار تعریف پروژه‌های حجمی برای دهک‌های متوسط، با تعریف پروژه‌های بالاتر از متوسط و سودآور، ترکیب سبد شرکت به گونه‌ای تعریف شود تا در کنار انجام ماموریت، سهم سود‌آوری نیز مدنظر قرار گیرد تا منافع تمام ذی‌نفعان شرکت تامین شود.



ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000