افراد، پول سهام خود را از بازار خارج نکرده اند

دسته بندی : اقتصاد کلان
۱۳۹۹/۰۶/۱۰
بازگشت شاخص های بازار سرمایه در دو روز گذشته نشان داد که تحلیل عده ای مبنی بر خروج حقیقی ها و تازه واردان از بازار بورس غلط بوده است.
پایگاه خبری بانک مسکن

به گزارش پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا به نقل از شبکه اخبار اقتصادی و دارایی ایران (شادا)، دکتر فرهاد دژپسند طی بازدید از شرکت بورس و اوراق بهادار تهران، در جلسه با مدیران و کارکنان این شرکت با بیان این مطلب افرود: معتقدم فروش بخشی از سهام در دست مردم در بورس طی روز های اخیر، به منزله خروج آنها از این بازار نیست زیرا اطلاعات نشان می دهد، افراد، پول سهام خود را از بازار خارج نکرده اند بلکه در حال نظارت و بررسی اوضاع و احوال آن هستند.
وزیر اقتصاد گفت: در شرایطی که درآمد های نفتی با تنگنا مواجه شده است؛ فرصتی طلایی پیش روی بازار سرمایه گشوده شده است تا اینکه نقش بسیار مهم خود در انتقال از اقتصاد نفتی به اقتصاد مبتنی بر عقلانیت، ریسک پذیری و فعالیت را ایفاء کند.
دژپسند تصریح کرد: فرهنگ نفتی، به واسطه اطمینان بابت وجود یک درآمد بی دردسر و ثابت، بواقع، فرهنگ رخوت، ایستایی و مبتنی بر حمایت خواهی و "ضمانت" های دولتی است، در حالی که فرهنگی که امروز بازار سرمایه تولیت آن را بر عهده گرفته؛ تکیه بر عقلانیت، ریسک پذیری، فعالیت و تحول خواهی است.
وزیر اقتصاد گفت: در اقتصاد مبتنی بر نفت، چشم مردم به دست دولت است، در حالی که امروز به اعتقاد من، این دولت است که چشم به دست مردم دوخته است.
دژپسند در ادامه سخنان خود در جریان این بازدید که رییس سازمان بورس و اوراق بهادار نیز حضور داشت، گفت: با رشد فن آوری و شبکه های مجازی، امروز بورس تهران فقط تحت نظارت سازمان بورس نیست بلکه بطور ۲۴ ساعته تحت نظارت فراگیر عامه مردم و رسانه های داخلی و خارجی است که این دشواری وظیفه آن را دو چندان می‌کند.
این گزارش می افزاید: در این بازدید وزیر اقتصاد و هیات همراه، از بخشهای مختلف بورس تهران از جمله بخش پشتیبانی مرکز داده های آماری و تالار اصلی معاملات بازدید کردند.



ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000