یک عضو کمیسیون عمران مجلس:

ابزار حمایت بانک مسکن از بازار باید فراهم شود

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: باید ابزارهای لازم برای بانک مسکن به عنوان بانک توسعه ای و تخصصی در جهت افزایش توان تسهیلات دهی فراهم شود.
پایگاه خبری بانک مسکن

رحمت الله فیروزی پوربادی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری بانک مسکن - هیبنا، با اشاره به آخرین وضعیت اجرای برنامه های مجلس یازدهم در حوزه ساماندهی بازار مسکن اظهار داشت: یکی از برنامه های مجلس یازدهم ورود جدی به مقوله مسکن و ساماندهی این بازار است.

وی با بیان اینکه مسکن به عنوان یکی از نیازمندی‌های جامعه می باشد، گفت: در این زمینه کمیسیون عمران مجلس جلساتی را با حضور وزیر و معاونان وزیر راه و شهرسازی برگزار کرده و بحث های مختلفی در حوزه های سیاست گذاری، تسهیلات، تامین مسکن کارکنان و سایر مسائل مطرح شده است.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه طرح های مجلس هنوز به صحن علنی مجلس نرسیده است افزود: مشکلات زیادی در صنعت مسکن و ساختمان داریم و بخش قابل توجهی از جمعیت جوان کشور متقاضی مسکن هستند؛ از طرفی با قیمت های سرسام آور در بازار مواجه هستیم.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، با تاکید بر اینکه مجلس شورای اسلامی در کنار دولت باید در حوزه قانون گذاری قوانین لازم را تصویب و خلاءها را پر کند، گفت: قطعا مجلس وظیفه خود می داند تا شرایط قانونی برای تسهیل دسترسی به مسکن را تسهیل کند.

وی افزود: در همین زمینه مجلس بنا به وظیفه ذاتی خود پیشنهاداتی در حوزه مسکن از جمله در حوزه های تامین اراضی، ساخت و ساز انبوه و تسهیلات ارائه داده است و با جدیت در کمیسیون عمران پیگیری می‌شوند.

فیروزی پوربادی گفت: در زمینه تسهیلات نیز برنامه هایی در دستور کار است تا به عنوان مکمل طرح های مسکن اجرایی شود.

عضو کمیسیون عمران مجلس یازدهم با اشاره به اینکه باید ابزارهای لازم برای بانک مسکن به عنوان بانک توسعه ای و تخصصی در جهت افزایش توان تسهیلات دهی فراهم شود، افزود: بانک مسکن تاثیر قابل توجهی در تامین مالی بخش مسکن به ویژه در حوزه تسهیلات دارد.

وی تاکید کرد: قاعدتا باید سرمایه لازم برای تسهیلات در اختیار بانک مسکن قرار گیرد و در این زمینه افزایش سرمایه بانک هم باید مدنظر قرار داشته باشد و در یک بسته دیده شود.

فیروزی پوربادی با اشاره به طرح جهش تولید مسکن نیز گفت: این طرح یکی از ایده‌های مجلس یازدهم در زمینه مسکن است که بر اساس آن برنامه هایی برای تولید مسکن در آن پیش بینی شده است.

وی ادامه داد: علاوه بر این، قطعا کمیسیون عمران مجلس پیشنهادات متنوعی در حوزه تامین مسکن ارزان در دستور کار دارد و طرح جهش تولید مسکن یکی از این طرح ها است.

این نماینده مردم در مجلس در دوره یازدهم، تعیین تکلیف مالیات بر خانه های خالی در این دوره از مجلس را از دیگر برنامه های مسکنی این دوره یاد کرد و گفت: این موضوع در قالب قانون مالیات های مستقیم گنجانده شده است.



ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000