خبر خوش برای نوسازی املاک روستایی

بانک مسکن سقف تسهیلات نوسازی مسکن روستایی را افزایش داد

بانک مسکن سقف تسهیلات انفرادی نوسازی و بهسازی مسکن روستایی را به ۵۰ میلیون تومان به ازای هر واحد مسکونی افزایش داد.
پایگاه خبری بانک مسکن

رییس اداره کل اعتبارات و تامین مالی بانک مسکن با اعلام این خبر به پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا، عنوان کرد: بانک مسکن طی سال های اخیر در قالب سیاست های اعتباری سالانه خود تسهیلات حمایتی در قالب تسهیلات نوسازی و بهسازی خانه های مناطق روستایی کشور را در دستور کار خود قرار داده است. از این رو در سال جاری نیز در همین راستا و مطابق با مصوبه هیات وزیران و ابلاغ بانک مرکزی ج.ا.ا مراتب به مدیریت شعب استان های کشور ابلاغ شدو سقف تسهیلات انفرادی نوسازی و بهسازی مسکن روستایی را از ۴۰ میلیون تومان به ۵۰ میلیون به ازای هر واحد مسکونی افزایش یافت.
رضا صالحی شهرابی با بیان اینکه این مصوبه از تاریخ ابلاغ یعنی شانزدهم شهریورماه امسال لازم الاجرا است، گفت: این تسهیلات همچون روال سال های گذشته با نرخ سود تک رقمی(5 درصد) در اختیار متقاضیان قرار خواهد گرفت.
وی در عین حال تاکید کرد: براساس بخشنامه ابلاغی، سقف جدید تسهیلات انفرادی نوسازی و بهسازی مسکن روستایی به تمامی متقاضیان و مناطق مشمول طرح شامل املاک واقع در جزایر، روستاهای مرزی و سایر شهرها و روستاها تعلق خواهد گرفت.
رییس اداره کل اعتبارات و تامین مالی بانک مسکن در پاسخ به این سوال که آیا سقف جدید مشمول متقاضیانی که درخواست تشکیل پرونده داده اما هنوز روال پرداخت تسهیلات آنها کامل نشده خواهد شد یا خیر؟ اظهار کرد: آن دسته از متقاضیانی که معرفی نامه های صادره آنها قبل از ابلاغ این نامه عمومی به بانک ارائه و به ثبت رسیده و در حال حاضر وضعیت پرونده ایشان، غیرقطعی( در حال تشکیل پرونده، ارزیابی، دفترخانه و...) است، در صورت ارائه معرفی نامه جدید از سوی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ایران( اعتبار ابلاغی سال ۹۹) می توانند از سفف تسهیلات ابلاغی جدید استفاده کنند.
وی ادامه داد: البته در صورت عدم تمایل به اخذ سقف جدید تسهیلات، ضمن اخذ تعهد کتبی از آنها، ضروری است ظرف حداکثر دوماه از زمان ارائه و ثبت معرفی نامه به بانک، قرارداد تسهیلاتی آنها قطعی شود. در غیر این صورت این مهلت به هیچ عنوان قابل تمدید نبوده و دریافت تسهیلات مستلزم ارائه معرفی نامه جدید از سوی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی است.
به گفته وی افزایش سقف تسهیلات برای متقاضیانی که قرارداد آنها در سیستم تسهیلاتی بانک ثبت قطعی شده، قابل تسری نخواهد بود.
به گزارش پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا، در متن بخشنامه ابلاغی آمده است:« سقف تسهیلات انفرادی نوسازی و بهسازی مسکن روستایی به ازای هر واحد به مبلغ ۵۰ میلیون تومان افزایش می یابد، خواهشمند است، در چارچوب سیاست های اعتباری سال جاری، نامه های پیروی ابلاغی و با رعایت سایر ضوابط و مقررات ذی ربط نسبت به پرداخت تسهیلات مذکور اقدام شود. بدیهی است سقف تسهیلات مزبور به تمامی متقاضیان و مناطق مشمول طرح اعم از املاک واقع در جزایر، روستاهای مرزی و سایر شهرها و روستاها تسری می یابد.»



ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000