هیبنا بررسی می کند

بهره برداری ۱۷ مدرسه توسط بانک مسکن

بررسی آمارها نشان می دهد که بانک مسکن در راستای مسوولیت های اجتماعی خود تاکنون ۱۷ مدرسه در مناطق کمتر توسعه یافته تکمیل، تجهیز و مورد بهره برداری قرار داده است و همچنین ۹ مدرسه در حال احداث است.
پایگاه خبری بانک مسکن

به گزارش پایگاه خبر بانک مسکن-هیبنا، این بانک با توجه به مسوولیت های اجتماعی خود در زمینه توسعه مناطق محروم و توجه به آموزش در این مناطق همواره بر ضرورت سرمایه گذاری و نقش آفرینی در زمینه احداث و تجهیز مدارس پیش رو بوده است. در سال های گذشته، بانک مسکن هزینه امور فرهنگی قرعه کشی حساب های قرض الحسنه پس انداز را در سنوات اخیر صرف احداث مدارس، مساجد و آزادسازی زندانیان کرده است.
این موضوع دو اثر مثبت می تواند داشته باشد. نخست این که منابع قرض الحسنه بانک ها صرف توسعه یک امر فرهنگی و آموزشی شده است و آینده سازان کشور می توانند با بهره گیری از این امکانات، مراحل تکامل تحصیلی را طی کنند. از سوی دیگر، می تواند یک فرهنگ سازی در جامع شود که یک نهاد بانکی، در مسیر احداث مدارس در مناطق محروم پیش رو بوده است.
آخرین آمارها نشان می دهد که تا سال جاری 17 مدرسه از سوی بانک مسکن احداث و تجهیز شده است. این مدارس در استان های کرمان، هرمزگان، خراسان جنوبی، ایلام، آذربایجان شرقی، استان سیستان و بلوچستان، استان آذربایجان غربی، استان لرستان، استان بوشهر، استان کرمانشاه، استان خراسان رضوی، استان چهارمحال و بختیاری، استان تهران و استان کهگیلویه و بویراحمد بوده است. برای احداث و تجهیز این مدارس طی سال های اخیر به میزان 6.98 میلیارد تومان هزینه شده است. البته این موضوع طی یک دهه اخیر صورت گرفته و با توجه به شرایط تورمی در سال های اخیر، ارزش این مدارس طی سال ها افزایش یافته است.
توجه بانک مسکن این بوده که عمده مدارس در مناطق محروم احداث یا تجهیز شود تا دانش آموزان این مناطق نیز بتوانند از امکانات جدید آموزشی در این استان ها بهره مند شود. علاوه بر این 17 مدرسه مورد استفاده شده، بررسی ها نشان می دهد که 9 مدرسه نیز در حال احداث است و در سال های پیش رو مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت. بر اساس آمارها تاکنون در این خصوص نیز 4.4 هزینه شده است. بانک مسکن علاوه بر ساخت این مدارس آزادی زندانیان محکوم به جرایم غیرنقدی در 15 استان و احداث مسجد و حسینه در دو استان تهران و هرمزگان را در دستور کار قرار داده است. در مجموع بررسی ها نشان می دهد که 14.2 میلیارد تومان صرف این امور شده است و قرار است که این رویه در سال های آینده نیز تداوم داشته باشد، تا بتوان گامی در مسیر توسعه آموزش در کشور از سوی بانک مسکن برداشته شود.



ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000