ارتقاء ظرفیت تسهیلات خرید مسکن

مدیر شعب استان البرز به تشریح کاملی از انواع تسهیلات خرید مسکن با عنوان ارتقاء ظرفیت خرید مسکن در راستای مهمترین رسالت بانک مسکن پرداخت.
پایگاه خبری بانک مسکن

به گزارش خبرنگار استانی پایگاه خبرگزاری بانک مسکن -هیبنا ؛ مدیر شعب بانک مسکن استان البرز در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری هیبنا، ضمن اشاره به سیاستهای اعتباری بانک مسکن که در سال جاری حول محور تحقق شعار رهبر معظم انقلاب ، طراحی شده،اظهار داشت: بسته جهش تولید در بانک مسکن شامل 22 خبر مهم و کلیدی بوده که در گام نخست آن افزایش سقف تسهیلات خرید و ساخت واحدهای مسکونی از محل اوراق حق تقدم و افزایش عمر ساختمان در تسهیلات خرید از محل اوراق و از محل حساب پس انداز مسکن صندوق یکم می باشد.

بلوچی افزود: از آنجائی که بخش عمده ی دغدغه های شخصی مردم،خرید خانه و یا ساخت واحد مسکونی می باشد لذا بانک مسکن با توانائی ها و افزایش گام به گام ظرفیت های خود با اعطای تسهیلات مسکن به منظور خانه دار شدن مردم اقدامات موثری در این مسیر داشته است .

مدیر شعب استان در ادامه عنوان کرد: با توجه به کاهش چشمگیر تعداد معاملات در سال جاری که از مهمترین دلایل آن، کاهش قدرت خرید مردم بوده ، یکی از اقدامات مهم بانک در این بخش انتقال تسهیلات مشارکت مدنی ساخت واحد مسکونی سازندگان در قالب فروش اقساطی سهم الشرکه به خریدار واحد مسکونی می باشد که می تواند علاوه بر افزایش قدرت خرید مردم ، شرایط افزایش عرضه را نیز بهبود بخشد.

در ادامه وی افزود: هدف از افزایش سقف تسهیلات، ایجاد انگیزه مضاعف و افزایش قدرت خرید متقاضیان مسکونی و رونق پایدار درحوزه مسکن بوده است .

مهدی بلوچی به تشریح انواع تسهیلات خرید مسکن پرداخت و گفت: اخذ تسهیلات مسکن جهت متقاضیان به دو روش صورت می پذیرد. از محل اوراق حق تقدم و دیگری از محل انواع حسابهای تعهدی که پرتقاضاترین آن حساب پس انداز مسکن صندوق یکم می باشد.

وی اظهار داشت: اساسی ترین وظیفه بانک مسکن به عنوان تخصصی ترین بانک در بخش مسکن و ساختمان ، ایجاد راهکارها و خدمات به منظور تعادل در بازار مسکن و همچنین تسهیل در شرایط خانه دار شدن خانوارهای ایرانی خصوصاً زوجهای جوان می باشد که این مسئله مدتهای طولانی ذهن بسیاری از مردم خصوصاً نسل جوان را به خود معطوف داشته و از طرفی به علل مختلف مسکن تبدیل به یکی از سرمایه گذاری های پرسود شده که تمامی این موارد تلاش بی وقفه افراد جامعه را در به سمت خرید واحدهای مسکونی رقم زده است.

مهدی بلوچی در ادامه به تشریح جزئیات تسهیلات خرید مسکن در استان البرز پرداخت و گفت: زوجهای جوان می توانند از تسهیلات زوجین از محل اوراق حق تقدم بصورت مشترک با مبلغ 160 میلیون تومان در قالب خرید خانه به همراه تسهیلات جعاله تا سقف 40 میلیون تومان مجموعاً تا سقف 200 میلیون تومان برای املاک با قدمت 25 سال بهره مند شوند. ضمناً زوجین که مشمول خانه اولی می باشند هر یک با سپرده گذاری به مبلغ 30میلیون تومان به مدت یکسال مشترکاً تا سقف 120 میلیون تومان بابت خرید همراه با تسهیلات جعاله تا سقف 40 میلیون تومان مجموعاً تا سقف 160 میلیون تومان بابت املاکی با قدمت 20 سال و در شهرهای بزرگ بهره مندشوند.

در پایان مهدی بلوچی افزود شعب بانک مسکن استان آمادگی هر گونه خدمات و تسهیلات بانکی در این خصوص را به کلیه افراد مشمول با شرایط ذکر شده و دستورالعمل های مربوطه را خواهد داشت.


کلید واژه ها


ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000