ماموریت احداث ۳۷ هزار مترمربع در قالب ۳ پروژه/ سهم شرکت شمال‌شرق از طرح «آباد»

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری مسکن شمال‌شرق با اشاره به ماموریت احداث حدود ۳۷ هزار مترمربع پروژه در قالب سه پروژه جزئیات عملکرد این شرکت در حوزه ساخت و ساز را تشریح کرد.
پایگاه خبری بانک مسکن

مجید توتونچی در گفتگو با پایگاه خبری بانک مسکن- هیبنا، با اشاره به عملکرد شرکت اظهار داشت: شرکت از بدو تاسیس ضمن طی مسیر درراستای چشم‌انداز خود مبنی بر حضوری پایدار و منشا اثر در بازارمسکن، بهبود کیفیت محصولات را سرلوحه فعالیت‌های خود قرار داده است و با تدوین خط مشی کیفیت، همواره تلاش داشته تا محصولی با کیفیت و فراتر از استانداردهای مرجع به مشتریان خود عرضه کند.

وی با تاکید بر این‌که فعالیت تخصصی شرکت، انبوه‌سازی و ساخت مسکن است، افزود: شرکت شمال‌شرق تاکنون توانسته بیش از 47 پروژه با زیربنای بالغ بر 800 هزار مترمربع را در شهرهای مشهد، زاهدان وگلبهار احداث کند که البته شرکت با هدف خلق ارزش بهینه برای ذی‌نفعان، به‌ویژه سهام‌داران، محصولات و خدمات را توسعه بخشیده و بابررسی نیازهای کوتاه‌مدت و بلند مدت نسبت به ارتقای سبد محصولات وخدمات اقدام کرده است.

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری مسکن شمال‌شرق با اشاره به تلاش برای تحقق سود پیش‌بینی شده سال مالی منتهی به 1399 افزود: این شرکت در این راستا، ابتدا نسبت به توسعه سبد تولیدات ساختمانی خود می‌پردازد و سپس در خصوص تقویت سازمان فروش و استفاده از کارگزاران توان‌مند متناسب با وضعیت بازار اقدام می کند. البته برای سال مالی منتهی به 31 شهریور 1399 اقدام به پیش‌فروش واحدهای درحال ساخت پروژه‌های مسکونی نسیم، آپاسای، بهارستان و محیا وهمچنین پروژه تجاری آپاسای کرده‌ایم که این پروژه‌ها در مراحل مختلف پیشرفت فیزیکی قرار داشته و سود ناشی از پیش‌فروش طبق استانداردهای حسابداری شناسایی شده است.

توتونچی ادامه داد: با توجه به این‌که هلدینگ گروه سرمایه‌گذاری مسکن با یک سیاست مبتکرانه و در قالب طرح «آباد» به عنوان یک اقدام ملی نسبت به آغاز عملیات ساخت 6521 واحد مسکونی در قالب 31 پروژه با همکاری تمامی شرکت‌های گروه اقدام کرده است، این شرکت نیز با برنامه‌ریزی ساخت 36 هزار و 933 مترمربع در قالب سه پروژه در این طرح مشارکت دارد.

توتونچی با اشاره به استفاده از تکنولوژی‌های نوین در ساخت پروژه‌های این شرکت گفت: شرکت سرمایه‌گذرای مسکن شمال‌شرق در استفاده ازتکنولوژی‌های نوین از قبیل سیستم قالب تونلی(Tunnel Frame)، سقف‌های وافل، سقف‌های کامپوزیت و بلوک‌های عایق جهت دیوار چینی پیشتاز بوده و در جهت اجرای ابلاغیه جدید آیین‌نامه 2800 به‌ منظور اجرای تغییرات در والپست دیواره‌ها نیز اقدامات موثری را انجام داده است. همچنین از سمنت برد جهت اجرای نمای سبک پروژه آپاسای مشهد استفاده شده است.

وی در ادامه با تاکید بر این‌که وجود نقدینگی به توسعه و سرعت در تولید کمک شایانی می کند، اظهار داشت: شرکت سرمایه‌گذاری مسکن شمال ‌شرق برای تمامی پروژه‌های در دست احداث اقدام به اخذ تسهیلات مشارکت مدنی جهت ساخت کرده که قابل انتقال به خریداران در قالب قرارداد فروش اقساطی طبق ضوابط بانک مسکن است، به طوری که خریداران محترم می‌توانند بدون خرید اوراق حق تقدم و یا سپرده‌گذاری از تسهیلات مذکور استفاده کنند.

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری مسکن شمال‌شرق همچنین با اشاره به برنامه آینده شرکت افزود: موفقیت شرکت در گرو تبیین اهداف زمان‌بندی شده و متناسب با سیاست‌های هلدینگ گروه سرمایه‌گذاری مسکن بوده و می‌بایست استراتژی‌هایی مانند توسعه تولید در کل منطقه حوزه فعالیت شرکت، توجه به نیازهای اقشار هدف به‌ویژه قشر متوسط و میان درآمدی، شناسایی منابع درآمدی برای شرکت و افزایش نقدینگی، تعیین تکلیف دارایی‌های راکد و تبدیل آن به وجوه نقدی، ارتقای کیفیت و تفاوت در محصول برای رقابت در بازار مسکن، ایجاد درآمد‌های پایدار، ایجاد خلاقیت و ابتکار و نوآوری در فرآیند‌های تولید و فروش با توجه به وضعیت سیاسی و اقتصادی کشور و اتخاذ استراتژی‌های بقا در دوران رکود و تلاش در پیدا کردن مسیرهای جدید در بحران‌هایی که شرکت با آن مواجه می‌شود عملیاتی شوند.



ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000