عضو کمیسیون عمران مجلس اعلام کرد:

گام مشترک مجلس و دولت برای تامین مسکن ارزان

دسته بندی : اخبار مسکن
۱۳۹۹/۰۶/۲۳
عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مجلس برای تامین مسکن ارزان از نظرات کارشناسی بدنه دولت استفاده کرده است، گفت: باید از بانک مسکن به عنوان بانک توسعه ای برای مشارکت در طرح های مسکنی حمایت شود.
پایگاه خبری بانک مسکن

غلامرضا شریعتی‌اندراتی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا، با اشاره موافقت مجلس با دو فوریت طرح جهش تولید و تأمین مسکن اظهار داشت: خوشبختانه دو فوریت این طرح چهارشنبه در صحن علنی مجلس تصویب شد تا گام مهمی برای تامین مسکن برداشته شود.

وی گفت: با توجه به اینکه دو فوریت این طرح تصویب شده، بررسی آن با اولویت در دستور کار صحن علنی مجلس قرار می گیرد تا هر چه زودتر طرح جهش تولید و تامین مسکن تعیین تکلیف شود.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بر اساس این طرح سالانه یک میلیون واحد مسکونی با تامین زمین از سوی دولت و مساعدت بانک ها ساخته می شود، درباره اینکه این طرح چقدر می تواند ضمانت اجرایی داشته باشد، افزود: مجلس و به طور خاص کمیسیون عمران مجلس، برای تهیه این طرح نظرات مجموعه دولت را جویا شده است تا مجلس بتواند به صورت کارشناسی این طرح را بررسی کند.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: در فرآیند بررسی طرح جهش تولید و تامین مسکن از مسوولان وزارت راه و شهرسازی، بانک مرکزی، بانک مسکن و دستگاه های ذیربط دعوت شد تا با حضور در کمیسیون عمران نظرات کارشناسی و اجرایی خود را ارائه دهند تا با همکاری دولت یک طرح پخته با پشتوانه اجرایی تدوین شود.

وی با بیان اینکه در حوزه تامین زمین، قرار شد دولت همکاری لازم را داشته باشد ادامه داد: مسوولان وزارت راه و شهرسازی هم با این طرح مجلس موافق هستند تا با همکاری دولت و مجلس بتوان یک گام اساسی در زمین تامین مسکن برداشت.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی گفت: خطوط اعتباری لازم هم در این طرح پیش‌بینی شده است تا با تامین مالی مناسب طرح جهش تولید مسکن اجرایی شود.

شریعتی‌اندراتی ادامه داد: بانک مسکن به عنوان بانک تخصصی - توسعه ای در حوزه تامین مالی طرح نقش محوری دارد اما برای اینکه این بانک بتواند در طرح های مسکنی مشارکت کند باید حمایت شود.

این عضو کمیسیون عمران مجلس تاکید کرد: مدیرعامل بانک مسکن نیز در چندین جلسه کمیسیون عمران حضور پیدا کرد تا از نظر کارشناسی وی استفاده کنیم.



ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000