معاون وزیر راه و شهرسازی در گفت و گو با هیبنا اعلام کرد

اعتبار مورد نیاز برای نوسازی بافت فرسوده

دسته بندی : اخبار مسکن
۱۳۹۹/۰۶/۲۳
معاون وزیر راه و شهرسازی اعتبار مورد نیاز برای نوسازی بافت های فرسوده را اعلام کرد.
پایگاه خبری بانک مسکن

مهدی عبوری، معاون وزیر راه وشهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا اعلام کرد: اعتبار مورد نیاز برای بازآفرینی سالانه 270 محله رقمی بالغ بر 58 هزار میلیارد تومان است که از این میزان معادل 16 هزار میلیارد تومان به عنوان آورده دولت در سطح ملی و استانی، 17 هزار میلیارد تومان به عنوان آورده شهرداری ها، 25 هزار میلیارد تومان آورده بخش خصوصی جهت نوسازی مسکن است.

وی افزود: در اعتبارات دولتی در سطح ملی کسری 4 هزار میلیارد تومانی از محل منابع صندوق توسعه ملی جبران شده و در سال 1398 وارد برنامه شد و انتظار می‌رود این مساعدت ویژه در سال 1399 و 1400 نیز ادامه یابد. عبوری تصریح کرد: اما در سطح اعتبارات دستگاه های اجرایی استانی و شهرداری ها مشکل جدی وجود دارد و جهت به ثمر رسیدن اقدام مشترک نیاز به همکاری و توجه ویژه سازمان های برنامه و بودجه استان‌ها، شوراهای محترم اسلامی شهرها و شهرداری ها وجود دارد. همچنین در بخش نوسازی مسکن آورده متقاضیان ثبت نام شده در طرح اقدام ملی و تسهیلات تخصیص یافته به این واحدها تامین کننده هزینه ساخت خواهد بود و تامین زمین، تامین زیربناها و روبناها به عهده دولت و شهرداری‌ها است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه محدودیت‌های بودجه‌ای سال‌های اخیر دولت و نیز چشم‌انداز آتی درآمدهای دولت، تامین اعتبارات مورد نیاز برای بازآفرینی سکونتگاه های غیر رسمی محلات حاد را بسیار سخت کرده است. عبوری تصریح کرد: به منظور بازآفرینی محلاتی که دارای مشکلات حاد و پیچیده بوده و در عین حال نیاز به رسیدگی فوری دارد، به شرکت بازآفرینی اجازه داده شده در سال مالی 1399 ، علاوه بر بودجه مصوب، نسبت به فروش املاک و اراضی در اختیار شرکت به میزان 500 میلیارد تومان اقدام کرده و برای حل مشکلات محلات منتخب بهره گیری نماید.

عبوری با بیان اینکه به ثمر نشاندن ماموریت این شرکت ذیل طرح اقدام ملی مسکن و تولید 145 هزار واحد مسکونی مهمترین فعالیت این شرکت در دولت دوازدهم است، ادامه داد: همچنین اتمام و بهره برداری از 750 پروژه جاری شرکت دستور کار مهم بعدی است.

وی افزود: در این دو اقدام این شرکت نگاه ویژه‌ای به 10 نقطه بحرانی و حاشیه‌نشینی حاد در کشور دارد که متاسفانه منزلت و کیفیت زندگی در آن‌ها به هیچ عنوان مورد پذیرش نظام جمهوری اسلامی ایران نیست و مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) تاکید ویژه‌ای برای حل مشکلات این سکونتگاه ها دارند.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: این شرکت در سال جاری به حل مساله حاشیه‌نشینی در شهرهایی چون زاهدان، چابهار، اهواز و چند شهر توجه ویژه کرده و در سال آتی نیز این سیاست را ادامه خواهد داد.


کلید واژه ها


ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000