معاون ساماندهی و بازآفرینی شهری شرکت بازآفرینی شهری ایران خبر داد:

سند توانمندسازی و ساماندهی سکونتگاه‌‌های غیررسمی بازنگری می‌شود

دسته بندی : اخبار مسکن
۱۳۹۹/۰۶/۲۴
معاون ساماندهی و بازآفرینی شهری شرکت بازآفرینی شهری ایران از بازنگری سند توانمندسازی و ساماندهی سکونتگاه‌های غیررسمی خبر داد و گفت: نگاه همه‌جانبه به اسکان غیررسمی در تدوین مجدد این سند مورد توجه قرار خواهد گرفت.
پایگاه خبری بانک مسکن

به گزارش پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا به نقل از وزارت راه و شهرسازی، حبیب خراسانی، معاون ساماندهی و بازآفرینی شهری شرکت بازآفرینی شهری ایران در نشست بررسی چارچوب تدوین سند توانمند سازی و ساماندهی سکونتگاه های غیررسمی با اشاره به اینکه سند توانمند سازی و ساماندهی سکونتگاه های غیررسمی باید زودتر از این زمان مورد بازنگری قرار می گرفت، اظهارداشت: در ماده ۱۲۰ برنامه ششم توسعه کشور یکی از تکالیفی که برای وزارت را ه و شهرسازی مشخص شده به‌‌روزرسانی سند ملی توانمندسازی و ساماندهی سکونتگاه‌‌های غیررسمی است. بر همین اساس این موضوع در دستور کار شرکت بازآفرینی شهری ایران قرار دارد که خوشبختانه اقدامات و برنامه‌ریزی های جامع خوبی در این زمینه انجام شده است.

وی افزود: برای به‌‌روزرسانی و بازنگری سند توانمندسازی و ساماندهی سکونتگاه‌‌های غیررسمی باید آسیب‌شناسی دقیقی از اقدامات و فعالیت‌های انجام‌‌شده در این مناطق و وضعیت موجود آن صورت گیردٰ؛ همان‌طور که در سند مصوب هیات وزیران در سال ۱۳۸۲ نیز تاکیده شده، چاره اندیشی برای اسکان غیررسمی و پیشگیری کامل از آن در گرو تحولات ساختاری دراز مدتی است که ریشه‌‌کنی فقر، توسعه همه‌‌‌جانبه و ایجاد تعادل‌‌های منطقه‌‌ای در کشور را به دنبال آورد و تحقق همه این موارد منوط به داشتن سند راهبردی جامع و به‌‌روز است.

خراسانی تصریح کرد: در بررسی و تدوین سند جدید باید نگاه همه‌‌جانبه به اسکان غیررسمی( اعم از اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، زیست‌محیطی و ... ) تقویت شود و برنامه‌ریزی لازم برای نقاط مهاجرپذیر و مهاجرفرست در بازبینی و تدوین سند جدید توانمندسازی و ساماندهی سکونتگاه‌‌‌های غیررسمی صورت پذیرد.

موضوع آمایش زمین و اسناد بالادستی و همچنین تکالیف و اقدامات مشترک دستگاه‌‌ها عضو ستادملی بازآفرینی شهری در تدوین این سند باید مورد توجه قرار گیرد.


کلید واژه ها


ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000