بررسی طرح جهش تولید مسکن از یکشنبه/ تجربه مسکن مهر تکرار نمی‌شود

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی از آغاز بررسی طرح جهش تولید و تامین مسکن از یکشنبه هفته آینده در مجلس خبر داد و گفت: در این طرح خط اعتباری جدیدی دیده نشده که پایه پولی را تغییر دهد.
پایگاه خبری بانک مسکن

البرز حسینی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری بانک مسکن – هیبنا، با اشاره به آخرین وضعیت بررسی طرح جهش تولید و تامین مسکن و درخواست برخی از نمایندگان برای لغو بررسی این طرح در مجلس اظهار داشت: روز چهارشنبه برخی نمایندگان درخواست بررسی طرح با قید «یک فوریت» را داشتند اما در نهایت با عدم رای مجلس، همچنان طرح جهش تولید و تامین مسکن با قید دو فوریت بررسی می شود.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه بررسی طرح جهش تولید و تامین مسکن از یکشنبه هفته آینده در صحن علنی مجلس آغاز خواهد شد، گفت: قطعا اگر ایرادی به لحاظ کارشناسی به این طرح و جزئیات آن وراد باشد، می پذیریم.

وی با تاکید بر اینکه بررسی این طرح مسیر قانونی خود را باید طی می‌کند، درباره اینکه تکلیف ساخت سالانه یک میلیون مسکن با توجه به پیش بینی این هدفگذاری در اسناد بالادستی چقدر ضمانت اجرایی دارد، افزود: در طرح جامع مسکن پیش بینی شده تا سالانه حدود 900 هزار واحد مسکونی در کشور ساخته شود، بنابراین طرح جهش و تولید مسکن در راستای هدفگذاری طرح جامع مسکن، این میزان ساخت را پیش بینی کرده است.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: البته فعلا راه طولانی برای تبدیل شدن طرح به قانون داریم اما در تمام جلسات تلاش کردیم از مسوولان دولتی نیز دعوت به عمل آید تا دغدغه های آنها مد نظر گرفته شود.

حسینی همچنین درباره برخی انتقادات مبنی بر تکرار تجربه مسکن مهر و رشد پایه پولی و در نهایت افزایش تورم با اجرای این طرح گفت: در تمام جلسات مسوولان بانک مسکن نیز حضور داشتند تا در زمینه نحوه تامین اعتبارات مشورت ها و نظرات کارشناسی گرفته شود.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: جزئیات این طرح هنوز بررسی نشده اما اینکه برخی تصور می کنند طرح جهش تولید و تامین مسکن همچون طرح مسکن مهر پایه پولی را تغییر می دهد یا نقدینگی افزایش می یابد، اینگونه نیست چرا که منابع اجرای طرح کاملا مشخص است.

وی با تاکید بر اینکه نباید نگران بار ملی طرح بود، گفت: برخی منابعی که برای طرح پیش بینی شده، از محل بازگشت اقساط طرح مسکن مهر ، اجرای انواع مالیات از جمله مالیات بر خانه های خالی یا مالیات بر عایدی خواهد بود، بنابراین خط اعتباری جدیدی دیده نشده که پایه پولی را تغییر دهد.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به پیش بینی منابع متنوع برای اجرای طرح جهش تولید و تامین مسکن، انتظار نمی رود که اجرای این طرح اثر تورمی داشته باشد.

وی گفت: در صورت تبدیل شدن این طرح به قانون، تامین زمین بر عهده دولت است و به گونه ای دیده شده که زمین با مکانیزمی صحیح در اختیار سازندگان و انبوه سازان قرار گیرد.


کلید واژه ها


ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000