عضو هیأت مدیره شرکت بازآفرینی شهری به هیبنا اعلام کرد

نسخه مکمل برای نوسازی بافت فرسوده

دسته بندی : اخبار مسکن
۱۳۹۹/۰۶/۳۰
عضو هیأت مدیره شرکت بازآفرینی شهری ایران نسخه مکمل برای تسریع فرایند نوسازی و بهسازی بافت های فرسوده و ناکارآمد شهری را تشریح کرد.
پایگاه خبری بانک مسکن

محمد آیینی، عضو هیأت مدیره شرکت بازآفرینی شهری ایران در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا در این باره اعلام کرد: لازم است در کنار همه اقداماتی که در خصوص تسریع و تسهیل جریان نوسازی و بهسازی بافت های فرسوده در شهرها انجام می شود، نسخه مکملی به کار گرفته شود تا فرآیند نوسازی به نحو بهتر، سریعتر و موثرتری اجرایی شود وبرنامه ریزی ها و هدف گذاری های صورت گرفته در این حوزه محقق شود.

وی با بیان اینکه چند عامل مهم در تسریع و تسهیل جریان نوسازی بافت های فرسوده از اهمیت اساسی برخوردار است خاطرنشان کرد: همواره از موضوع پرداخت تسهیلات به عنوان مهمترین راهکار و مشوق برای نوسازی و بهسازی بافت های فرسوده نام برده می شود اما لازم است به این موضوع توجه شود که تسهیلات هر چند یکی از مهمترین عوامل در پیشبرد جریان نوسازی است اما تنها یکی از عوامل موثر در این زمینه است و عوامل دیگری نیز در بحث نوسازی و بهسازی بافت های فرسوده و سرعت بخشی به این فرآیند مهم هستند.

آیینی فراهم کردن زمینه های توجیه اقتصادی برای سازنده ها و مردم و همچنین سرمایه گذاران برای نوسازی و بهسازی بافت های فرسوده را به عنوان نسخه مکمل تسریع در فرآیند نوسازی بافت های فرسوده اعلام کرد و افزود: علاوه بر بحث تسهیلات و تامین مالی، لازم است مردم برای نوسازی بافت ها و واحدهای فرسوده خود از انگیزه کافی برخوردار باشند. از سوی دیگر سازنده ها و سرمایه گذاران ساختمانی نیز برای ورود به عرصه ساخت و سرمایه گذاری در بافت های فرسوده از انگیزه کافی برخوردار باشند. در واقع علاوه بر تمام مواردی که در حوزه نوسازی و بهسازی بافت های فرسوده باید در نظر گرفته شود و علاوه بر اختصاص تسهیلات یارانه ای، ایجاد انگیزه در ساکنان و مالکان واحدهای فرسوده از یک سو و همچنین سرمایه گذاران ساختمانی و سازندگان از سوی دیگر باید به عنوان نسخه مکمل مورد توجه متولی امر نوسازی قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه این مشوق ها باید پشتوانه قانونی داشته باشد خاطرنشان کرد: لازم است سازوکاری فراهم شود که مشوق های در نظر گرفته شده پشتوانه قانونی داشته باشد و به نوعی الزام آور شود تا جریان نوسازی تسریع وتسهیل شود.

آیینی با اشاره به اینکه علاوه بر منافع اقتصادی، سازنده ها وسرمایه گذاران ساختمانی باید امکان استفاده از پشتوانه های قانونی برای هموار سازی مسیر نوسازی داشته باشند، گفت: از سوی دیگر می توان سازوکارهایی طراحی و اجرا کرد که به واسطه اجرای این سازوکارها، ساکنان و مالکان واحدهای مسکونی و بافت های فرسوده هم به امر نوسازی ترغیب و تشویق شوند. در چنین شرایطی و در حالی که انگیزه های اقتصادی قوی در مسیر نوسازی فرا روی ساکنان بافت های فرسوده و سازنده ها قرار داشته باشد نه تنها جریان نوسازی تسریع خواهد شد بلکه عمده ساکنان بافت های فرسوده هم از این موضوع استقبال می کنند.



ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000