سقف تسهیلات مسکن جوانان افزایش یافت

بانک مسکن سقف تسهیلات قابل پرداخت از محل حساب پس‌انداز مسکن جوانان در تهران را 60 درصد افزایش داد.
پایگاه خبری بانک مسکن

به گزارش پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا، یکی از بهترین انواع تسهیلات قابل پرداخت خرید مسکن به لحاظ نرخ سود و مدت بازپرداخت که در حال حاضر در شبکه بانکی پرداخت می‌شود، تسهیلات بانک مسکن از محل حساب‌های پس‌انداز مسکن جوانان است.

حساب پس‌انداز مسکن جوانان یکی از انواع حساب‌های سپرده سرمایه‌گذاری کوتاه‌مدت بوده که دارنده حساب قادر است با رعایت برنامه سپرده‌گذاری ارائه شده توسط بانک در بلندمدت با شرایط خاص و استثنایی از مزایا و تسهیلات ویژه حساب مذکور برخوردار شود.

هر چند مدت انتظار پرداخت این تسهیلات نسبت به سایر انواع تسهیلات بانک مسکن طولانی‌تر بوده و بین 5 تا 15 سال است، اما در عین حال با توجه به اینکه مدت بازپرداخت این تسهیلات 20 ساله پیش‌بینی شده و با نرخ سود 9 درصد پرداخت می‌شود، در نتیجه در زمره به‌ صرفه‌ترین انواع تسهیلات خرید مسکن قابل دسته‌بندی است.

ویژگی دیگر حساب پس‌انداز مسکن جوانان این است که نیازی به سپرده‌گذاری یکجا با مبالغ سنگین ندارد و از این بابت نسبت به صندوق پس‌انداز مسکن یکم برای گروهی از متقاضیان مسکن ارجح به شمار می‌آید. در این صندوق سپرده‌گذار موظف است به صورت ماهانه نسبت به پرداخت مبالغ خرد از پیش تعیین شده اقدام کند و در پایان سال پنجم یا پانزدهم از تسهیلات خرید مسکن برخوردار شود.

بانک مسکن با توجه به شرایط جدید قیمتی در بازار مسکن نسبت به افزایش سقف این تسهیلات برای افتتاح‌کنندگان حساب‌های پس‌انداز مسکن جوانان اقدام کرده است. بر این اساس سقف تسهیلات قابل پرداخت از این محل در شهر تهران در پایان سال پانزدهم با 60 درصد رشد، از 250 میلیون تومان به 400 میلیون تومان افزایش یافته است.

همچنین سقف تسهیلات مذکور در شهرهای بزرگ شامل کرج، مشهد، تبریز، اصفهان، اهواز، قم، شیراز و کرمانشاه در پایان سال پانزدهم از 210 میلیون به 330 میلیون تومان افزایش یافته است. این میزان در مورد سایر نقاط شهری 184 میلیون تومان بود که امسال در ترمیم صورت گرفته به 290 میلیون تومان افزایش یافت.

برای برخورداری از سقف تسهیلات مذکور سپرده‌گذاری ماهانه در هر سال با مبالغی بیش از آنچه پیش‌تر تعیین شده بود صورت می‌گیرد. بر این اساس میزان سپرده‌گذاری ماهانه در سال اول تا پانزدهم برای برخورداری از سقف تسهیلات تعلق گرفته به افتتاح‌کنندگان حساب در سال 99 به ترتیب با مبالغ 65 هزارتومان آغازمی شود و درنهایت با افزایش مبلغ در هر سال به مبلغ 247 هزار تومان در سال پانزدهم افزایش می یابد.

سپرده گذارانی که می خواهند بین 5 سال تا 15 سال از زمان سپرده گذاری خود از سقف تسهیلات مسکن جوانان استفاده کنند می باید بیشتر از حداقل های تعیین شده واریز کنند .به طور مثال سپرده گذاری که بخواهد در پایان سال پنجم از سقف تسهیلات 210 میلیون تومان در شهر تهران بهره مند شود می باید در سال اول ماهانه مبلغ 610 هزار تومان واریز کند.

همچنین سقف تسهیلات مذکور در سه گروه شهری شامل تهران، شهرهای بزرگ و سایر نقاط شهری در پایان سال پنجم از 150، 110 و 84 میلیون تومان به ترتیب به 210، 150 و 100 میلیون تومان افزایش یافته است.

هر شخصی که به سن 18 سال تمام رسیده و یا حکم رشد او از سوی دادگاه صادر شده باشد، می‌تواند به نام خود یا کسانی که تحت ولایت و قیومیت او باشند حساب پس انداز مسکن جوانان افتتاح کند.

متقاضیان افتتاح حساب پس‌انداز مسکن جوانان می‌توانند سپرده‌گذاری خود را با واریز حداقل مبلغ ماهیانه (به دفعات یا به صورت یکجا در ابتدای دوره) آغاز کنند.

برداشت از حساب پس‌انداز مسکن جوانان در هر مقطعی بلامانع است اما برداشت از حساب مذکور باید به صورتی انجام پذیرد که متوسط موجودی حساب از حداقل مبلغ تعیین شده توسط بانک مرکزی در هر سال - که جداول آن در وبسایت بانک مسکن متناسب با سقف و واریزی‌های جدید تعیین شده در سال 99 به‌روز خواهد شد - کمتر نشود.

به گزارش هیبنا، پرداخت تسهیلات حساب پس‌انداز مسکن جوانان برای احداث، تکمیل و خرید واحدهای مسکونی امکان‌پذیر است.



ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000