با تصمیم جدید بانک مسکن فراهم شد:

کانال دسترسی سریع مشتریان بانک مسکن به شماره شبا

بانک مسکن همزمان با شدت گیری شیوع ویروس کرونا، در یک تصمیم جدید امکان چاپ شماره شبا حساب روی مسکن کارت را برای تمامی مشتریان فراهم کرد.
پایگاه خبری بانک مسکن

به گزارش پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا، اداره بانکداری الکترونیک بانک مسکن در قالب بخشنامه ای جدید از قابلیت انتشار شماره شبا حساب بانکی بر روی مسکن کارت تمامی مشتریان خبر داد. این تصمیم که به دنبال شدت گیری مجدد شیوع ویروس کرونا و همچنین افزایش کاربرد روزانه شماره شبا در تراکنش های بانکی، بورس و عملیات تسویه مالی از طریق ساتنا و پایا‌ اخذ شده می تواند از مراجعه مکرر مشتریان به شعب بانک جهت اخذ شماره شبای موردنیاز جلوگیری کند. مشتریان از این پس علاوه بر امکان دریافت شماره از طریق مراجعه به پورتال بانک، دستگاه خودپرداز و کیوسک بانک مسکن می تواند با یکبار مراجعه به شعب بانک مسکن، برای همیشه شماره شبای حساب بانکی خود را روی مسکن کارت چاپ و از آن استفاده کنند.
محمد رجبی معاون کسب و کار اداره کل بانکداری الکترونیکی بانک مسکن درباره اهمیت کاربردی این بخشنامه برای تمامی مشتریان بانک مسکن به پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا، گفت: در این مقطع با توجه به آنکه از یک سو عملیات بانکی انتقال وجه در بورس و سایر بازارها افزایش پیدا کرده و از سوی دیگر سقف انتقال وجه کاهش پیدا کرده است، نیاز به کدشبا برای انتقال و جابه جایی پول از طریق عملیات بانکی ساتنا و پایا افزایش پیدا کرده از این رو به منظور راحتی مشتریان این تصمیم اخذ شد تا پس از این در هر زمان که نیاز باشد امکان دسترسی به این کد برای آنها حاصل شود.

وی ادامه داد: شماره شبا، تمام اطلاعات یک شماره حساب معمولی را دارد. بنابراین برای حواله‌هایی که از شبا در آن‌ها استفاده می‌شود، نیاز به دانستن، ذکر و کنترل هیچگونه اطلاعاتی نظیر نام بانک، نام یا کد شعبه، شماره حساب، نوع حساب و درگیری با کد‌های مختلف و گوناگون وجود ندارد.
وی درباره چگونگی بهره مندی از این امکان توضیح داد: مشتریان با یکبار مراجعه به شعب بانک مسکن و درخواست صدور کارت المثنی می تواند برای همیشه کدشبا حساب بانکی خود را روی مسکن کارت داشته باشند.
به گفته وی، در ماه‌های اخیر با توجه به اقبال عموم مردم به دریافت کد بورسی و حضور در بازار سرمایه نیاز به معرفی شماره شبای حساب بانکی به منظور پشتیبانی از تراکنش‌های بورسی، مشتریان را بیش از هر زمانی به اطلاع از شماره شبا نیازمند کرده است. از این رو بانک مسکن از این پس با درج شماره شبا روی کارت‌های بانکی، به سهولت این شماره را در اختیار مشتریان خود قرار می‌دهد.
در قالب متن این بخشنامه آمده است:« با توجه به کاربرد روزافزون شماره شبای حساب برای انجام تراکنش‌های بانکی، بورس و انواع تسویه مالی از طریق سامانه‌های پایا و ساتنا و به منظور جلوگیری از مراجعه حضوری مشتریان به شعب بانک در شرایط شیوع کرونا، علاوه بر امکان دریافت شماره شبا از طریق ابزارهای الکترونیکی (مراجعه به پورتال بانک مسکن، دستگاه خود پرداز و کیوسک بانک), بانک مسکن نسبت به چاپ شماره شبا حساب روی کارت بانکی اقدام کرده است که گامی مهم در راستای سهولت دسترسی به اطلاعات مورد نیاز بانکی توسط مشتریان است.»
به گزارش پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا، شبا از یک کد 26 کاراکتری تشکیل می شود که دارای سه بخش اصلی است که این بخش ها با یک فاصله از هم جدا شده‌اند. ابتدا دو حرف IR که به معنی کد کشور است. سپس دو رقم که کد کنترلی است و در آخر شماره پایه حساب بانکی به طول 22 رقم که شامل انواع حساب، کد بانک و ارقام کنترل کننده شبا هستند.


کلید واژه ها


ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000