مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل:

پرونده مسکن مهر در استان اردبیل بسته شد

دسته بندی : اخبار مسکن
۱۳۹۹/۰۷/۲۹
مشخصات فنی و کیفیت اجرای پروژه‌ها را فدای کمیت نخواهیم کرد بلکه تلاشمان بر این خواهد بود تا بهترین کار عمرانی در این استان به انجام برسد.
پایگاه خبری بانک مسکن

به گزارش پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا به نقل از وزارت راه و شهرسازی، محبوب حیدری، مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل در جلسه شورای هماهنگی مدیران دستگاه‌های زیرمجموعه وزارت راه و شهرسازی در استان اردبیل با اعلام این مطلب اظهار کرد: پرونده مسکن مهر در استان اردبیل به شکل کامل بسته شده و هیچ پروژه‌‌ای که متولی آن راه و شهرسازی باشد در این حوزه باقی‌‌نمانده است.

وی دغدغه مقام معظم رهبری، رئیس‌‌جمهور و وزیر راه و شهرسازی را در تامین سرپناه برای اقشار مستاجر و جوانان در آستانه ازدواج عنوان و خاطرنشان کرد: در استان اردبیل نیز طرح اقدام ملی مسکن با تامین زمین توسط راه و شهرسازی آغاز شده و ساخت واحدها در مرحله انجام است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: به غیر از شهر اردبیل که راه و شهرسازی استان متولی این امور هست در سایر شهرها نیز با همکاری بنیاد مسکن ساخت‌‌‌و‌‌سازها در این زمینه شروع شده و از ۱۱ هزار ثبت‌‌نامی در این طرح، هفت هزار و ۵۰۰ نفر واجد شرایط تشخیص داده شدند.

حیدری افزود: به دلیل وضعیت اقتصادی نامساعد مردم از این تعداد افراد واجد شرایط طرح اقدام ملی مسکن، هزار و ۸۵۰ نفر اقدام به واریز مبلغ اولیه کردند که امیدواریم تا آخر مهرماه همه متقاضیان مبلغ اولیه ۴۰ میلیون تومانی خود را واریز کنند.

وی با قدردانی از تعاونی ادارات و دستگاه‌های مختلف برای همکاری در اجرای این طرح بیان کرد: تمام اطلاعات متقاضیان مورد پالایش قرار گرفته و افراد واقعی که مستحق دریافت مسکن هستند، در قالب تعاونی ادارات، نیروهای مسلح و نهادهای دولتی شناسایی و در لیست دریافت مساکن اقدام ملی قرار می‌گیرند.

حیدری با قدردانی از همکاری نظام مهندسی و شهرداری در ارائه تخفیف و صدور محوزهای قانونی برای ساخت مسکن اقدام ملی تصریح کرد: ساخت ۵۴۰ واحد در شهر اردبیل شروع شده و امیدواریم مرحله به مرحله با نظارت سازمان نظام مهندسی ساخت این واحدها انجام شود.

وی گفت: برای مهندسان عضو نظام ‌‌‌‌‌مهندسی استان ساخت ۲۰۰ واحد در مرحله اول با همکاری این سازمان آغاز خواهد شد تا در مراحل بعد در صورت وجود متقاضی این تعداد قابل افزایش است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل به نظارت دقیق نظام مهندسی اشاره کرد و گفت: وجود دفتر فنی در ادارات مختلف به منزله استثناء شدن آن‌ها از امر نظارت فنی و اجرایی نیست؛ بلکه نظام‌‌مهندسی باید در این زمینه وظیفه خطیر خود را انجام دهد.

حیدری با قدردانی از همت بانک مسکن در پرداخت تسهیلات اقدام ملی مسکن خاطرنشان کرد: بانک مسکن استان جزو اولین بانک در سطح کشور بوده که در پرداخت این تسهیلات پیش‌‌قدم شده تا روند اجرایی طرح اقدام ملی سرعت گیرد.

وی ادامه داد: به هیچ وجه کیفیت اجرای پروژه‌ها را فدای کمیت نخواهیم کرد و معتقدیم اگر قرار است خانه‌ای ساخته و یا راهی احداث شود، باید با مشخصات فنی درست و کیفیت مناسب به انجام برسد تا زمینه نارضایتی مردم فراهم نیاید.


کلید واژه ها


ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000