رسالت اصلی بانک مسکن رفع نیاز مسکن اقشار مختلف جامعه

نشست اعضای شورای امر به معروف و نهی از منکر مدیریت شعب استان زنجان با موضوع «جهش تولید»
پایگاه خبری بانک مسکن

به گزارش خبرنگار استانی پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا، سلمان داشاد مدیر شعب استان زنجان در جلسه امر به معروف و نهی از منکر که با موضوع «جهش تولید» برگزار شد، بانک مسکن را یکی از بانکهای موثر در بخش تولید مسکن و به تبع آن افزایش اشتغالزایی عنوان کرد.

وی ابراز داشت : مسکن یکی از مولفه های مهم و موتور محرک اقتصاد کشور می باشد که در این زمینه بانک مسکن به عنوان یک بانک تخصصی با حمایت خود در انجام اجرای پروژه های طرح اقدام ملی مسکن پا در عرصه افزایش تولید مسکن و ساختمان و رونق بخشی صنایع تولیدی وابسته به آن نهاده است.

مدیر شعب استان اضافه کرد : این اقدام نه تنها در اشتغال زایی صنایع ذیربط تاثیر خواهد داشت بلکه در کاهش قیمت تمام شده مسکن که یک تکلیف عمومی می باشد، توان و قدرت خرید اکثر نیازمندان جامعه به مسکن را افزایش خواهد داد.

سیداکبر سیدهاشمی معاون مدیر شعب استان نیز با اشاره به اینکه اکنون کم تحرک ترین بازار با مقایسه با ارز ، طلا ، بورس و ... بخش مسکن است، اظهار داشت : در کشور ما تنها بخشی که می توان گفت 90% منابع این حوزه را تامین مالی می کند، بخش خصوصی است.در حال حاضر به دلیل افت ارزش پول ملی، فعال شدن بازارهای موازی، محاسبه دقیق از عایدی سرمایه و سایر عوامل دیگر، بخش خصوصی از حوزه ساخت و ساز خارج شده و چون در مقابل ارزش افزوده بازارهای مطروحه، جذابیتی ندارد لذا بخش خصوصی فعلاً رغبت چندانی به حضور موثر در این بخش نداشته و این کار تاثیر خود را بر بازیگران این عرصه گذاشته است.

وی تصریح کرد : بطور متوسط در کشور ما سالانه برای 900 هزار واحد مسکونی متقاضی وجود دارد ولی در حال حاضر حدود 300 الی 350 هزار واحد در سال ساخته می شود. لذا در شرایط فعلی عرضه و تولید مسکن حیاتی به نظر می آید.

هاشمی در پایان گفت: افزایش ساخت و ساز، باعث رونق بخشیدن به سایر مشاغل مرتبط با این بخش می شود،بر اساس تحقیقات به عمل آمده حدود 174 شغل کلیدی به بخش مسکن متصل می باشند.



ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000