رییس اتحادیه مشاوران املاک در گفتگو با هیبنا:

تاثیر کاهش نرخ ارز بر بازار مسکن

دسته بندی : اخبار مسکن
۱۳۹۹/۰۸/۱۹
خسروی با تاکید بر اینکه قطعا ادامه کاهش نرخ ارز و ماندگار شدن این روند می تواند بر بازار مسکن اثر مثبت بگذارد گفت: روند کاهشی نرخ ارز اگر ادامه دار باشد قیمت نهاده های تولید مسکن و در نهایت قیمت مسکن کاهشی خواهد شد.
پایگاه خبری بانک مسکن

به گزارش پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا، از اواخر هفته گذشته و با مشخص شدن نتیجه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا نرخ ارز در بازار با یک روند نزولی مواجه شده است. این روند افت قیمت ها اگر چه این هفته نیز با یک شیب نسبتا آرام ادامه یافت این امید را در اکثر بازارها به خصوص بازار مسکن و بازار مصالح ساختمانی ایجاد کرد که با ثبات قیمت ها در بازار ارز می توان شاهد کاهش قیمت ها بود.
از ابتدای امسال تاکنون با افزایش نرخ ارز اکثر نهاده های تولید مسکن یک رشد غیر قابل پیش بینی را تجربه کردند و سازندگان مسکن همواره بر این نکته تاکید کردند که با افزایش قیمت مصالح ساختمانی به خصوص آهن و میلگرد، قیمت تمام شده مسکن افزایش خواهد یافت.
حال با افت نرخ ارز به نظر می رسد که اگر این روند در یک وضعیت با ثبات قرار بگیرد باید منتظر کاهش قیمت کالاها و نهاده های تولید مسکن باشیم.
از مصطفی قلی خسروی رییس اتحادیه مشاوران املاک در خصوص اینکه آیا کاهش نرخ ارز می تواند موجب کاهش قیمت در بازار مسکن شود؟ او می گوید: قطعا اگر نرخ ارز در یک وضعیت افت قیمت ها و پایدار قرار بگیرد بازار مسکن نیز از این وضعیت تاثیر خواهد گرفت.
رییس اتحادیه مشاوران املاک با تاکید بر اینکه با رشد نرخ ارز اکثر کالاهای تولید مسکن مثل آهن و میلگرد افزایش قیمت پیدا کردند ادامه داد: با آرام شدن بازار ارز و در نتیجه بازار مسکن برخی از مالکان از قیمت های پیشنهادی خود عقب نشینی خواهند کرد.
خسروی تصریح کرد: رشد قیمت و تورم را نباید به منزله سود تلقی کرد چرا که سود در آرام بودن بازار از لحاظ خرید و فروش است. پس هر چقدر بازار مسکن آرام باشد و جهش قیمت را شاهد نباشیم مشاوران املاک نیز به راحتی می توانند به متقاضیان خرید مسکن و حتی فروشندگان مشاوره بدهند.
خسروی تاکید کرد: این روزها به دلیل انتظار کشیدن بازارها برای مشخص شدن نتیجه انتخابات بازار مسکن نیز همانند سایر بازارها به لحاظ خرید و فروش اندکی دچار کسادی شده بود اما امیدواریم هر اتفاقی که رخ می دهد به نفع مردم باشد.
وی خاطر نشان کرد: قطعا با رشد قیمت مسکن و کاهش قدرت خرید، معاملات مسکن نیز سخت تر می شود.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری هیبنا و به نقل از برخی فعالان بازار مسکن، به نظر می رسد با افت نرخ ارز، باید منتظر افت قیمت مسکن در بازار نیز باشیم. هر چند باید دید که آیا این افت قیمت در بازار ارز ادامه دار است یا اینکه روند نزولی یک جو روانی و زود گذر بوده است؟



ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000