وزارت راه و شهرسازی اعلام کرد

آخرین خبرها از مسکن ملی

دسته بندی : اخبار مسکن
۱۳۹۹/۰۸/۲۴
وزارت راه و شهرسازی تازه ترین اخبار مربوط به مسکن ملی را اعلام کرد.
پایگاه خبری بانک مسکن

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا، وزارت راه و شهرسازی در گزارشی از تازه ترین از وضعیت طرح اقدام ملی مسکن، آخرین اخبار مربوط به تعداد ثبت نام شدگان، میزان واریز آورده اولیه متقاضیان، پروژه های شروع شده و همچنین تعداد زمین های واگذار شده را اعلام کرد.

همچنین تازه ترین اخبار در خصوص وضعیت طرح اقدام ملی مسکن از آغاز فرآیند ثبت نام مجدد متقاضیان برخی مناطق خاص در طرح اقدام ملی مسکن خبر می دهد.

براساس اطلاعات مربوط به وضعیت فعلی طرح اقدام ملی مسکن قرار است ثبت نام از متقاضیان جدید در این طرح در برخی از شهرهایی که در دو مرحله ثبت نام قبلی به دلیل عدم تامین زمین و یا مسائل دیگر، ثبت نامی در آن ها صورت نگرفته بود، آغاز شود و به زودی متقاضیان این شهرها نیز بتوانند برای خانه دار شدن از طریق این طرح اقدام کنند.

براساس اعلام وزارت راه و شهرسازی تاکنون و در دو مرحله قبلی ثبت نام طرح اقدام ملی مسکن بیش از 430 هزار نفر متقاضی واجد شرایط شناخته شده اند. همچنین از این تعداد حدود ۱۳۵ هزار نفر، زمین‌های خودشان را تحویل گرفته یا در مرحله تحویل گیری هستند. آن‌هایی که زمین‌هایشان را دریافت کردند، پروژه‌هایشان را آغاز کردند و اکنون مشغول ساخت هستند و طبق برنامه‌ریزی انجام شده، با مشارکت بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و دیگر دستگاه‌های کارگزار، واحدهای مسکونی خود را احداث خواهند کرد.

این در حالی است که بنا بر اعلام وزارت راه و شهرسازی، همچنین بیش از 260 هزار نفر از متقاضیان هم از طریق مجتمع سازی به پروژه‌ها متصل می‌شوند؛ در این روش افراد پس از تایید صلاحیت نهایی اقدام به افتتاح حساب بانکی در شبکه بانکی کرده و آورده اولیه 40 میلیون تومانی را به این حساب واریز می کنند و به عنوان متقاضی نهایی شناخته می شوند. براساس تازه ترین آمارها تاکنون حدود 100 هزار نفر از این متقاضیان نسبت به واریز آورده اولیه خود به شبکه بانکی اقدام کرده اند. به این ترتیب هم اکنون رقمی حدود ۴ هزار میلیارد تومان از سوی متقاضیان مسکن ملی نزد شبکه بانکی واریز شده است که به تدریج همه این افراد به پروژ هایی که برای آن ها در نظر گرفته شده است معرفی می شوند و قرارداد ساخت واحدها بین آن ها و متولی مسکن ملی منعقد می شود.

این در حالی است که از مجموع متقاضیان نهایی طرح اقدام ملی مسکن در شرایط فعلی بیش از 35 هزار نفر نیز در قالب پروژه‌های مشارکتی در این طرح شرکت کردند. بنا بر اعلام وزارت راه وشهرسازی هم اکنون این پروژه‌ها شروع شده و برخی از آن‌ها در مرحله ساخت و برخی دیگر در حال تحویل هستند.

به گزارش هیبنا، وزارت راه و شهرسازی و سایر متولیان طرح اقدام ملی مسکن تعجیل متقاضیان در واریز آورده اولیه 40 میلیون تومانی را شرط مهم آغاز و اتمام پروژه ها در موعد زمانی مقرر و برنامه ریزی شده اعلام می کنند و به متقاضیان توصیه می کنند با توجه به ارزشمند بودن زمان هر چه سریعتر نسبت به واریز سهم خود از این طرح اقدام کنند.


کلید واژه ها


ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000