سهم ۹۰ درصدی مسکن «میان‌درآمدی» از سبد تولیدات گروه سرمایه گذاری مسکن

گروه سرمایه گذاری مسکن به عنوان بازوی اجرایی بانک مسکن در حوزه ساخت واحدهای مسکونی ویژه اقشار میان‌درآمدی، بیش از ۹۰ درصد از سبد تولیدات خود را به ساخت واحدهای مسکونی اختصاص داده است.
پایگاه خبری بانک مسکن

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری بانک مسکن – هیبنا، بر اساس گزارش تفسیری مدیریت میان دوره ای 9 ماهه منتهی به شهریورماه 99، گروه سرمایه‌گذاری مسکن به عنوان یکی از برنامه‌های خود در نظر دارد، به تقویت و توسعه تولیدات خود در بخش کاربری مسکونی اقدام کند.

هدف شرکت گروه سرمایه گذاری مسکن برای سال مالی 99، تمرکز پرتفوی تولیدات شرکت‌های تابعه به میزان 90 درصد در بخش مسکونی است که از جمله علل تعیین این هدف می‌توان به وضعیت اقتصادی کشور، نوع تقاضا و سیاست‌های اعطای تسهیلات بانک مسکن اشاره کرد.

در این زمینه فقط کمتر از 10 درصد از تولیدات گروه و شرکت های تابعه برای پروژه های اداری، درمانی و غیره اختصاص پیدا کرده است که بخش قابل توجهی از این پروژه ها نیز به صورت تلفیق با کاربری مسکونی ساخته شده است.

بانک مسکن تنها به کاربری‌های مسکونی، تسهیلات مشارکتی مدنی اعطاء می‌کند که این موضوع نیز به عنوان مزیتی برای ورود شرکت به این بخش محسوب می‌شود.

در کنار این عوامل، استراتژی دولت به احیای بافت فرسوده و اعطای تسهیلات با نرخ تک رقمی در این بخش، موجب شد تا حدود 90 درصد از هدفگذاری تولیدات شرکت به مسکن میان درآمدی و بافت فرسوده اختصاص یابد.

در همین راستا بافت فرسوده شهرها و ساکنین آن به عنوان یکی از بازارهای جدید و هدف برای مجموعه گروه سرمایه گذاری مسکن و شرکت های تابعه تعیین شده است.

در کنار این هدفگذاری، با تمرکز بر جذب حداکثری سپرده‌گذاران و تسهیلات گیرندگان بانک مسکن، استفاده از شعب بانک مسکن به عنوان یک ابزار و مجرای تبلیغاتی، در دستور کار قرار گرفته است.

شرکت گروه سرمایه‌گذاری مسکن، در بخش مدیریت تحقیق و توسعه خود، استفاده از فناوری‌های نوین و تقویت ساختمان‌های احداثی در راستای عمل به مسئولیت اجتماعی را همواره در دستور کار خود دارد.

یکی از مباحث جدیدی که در این بخش در حال بررسی و اجرایی شدن است، ساختمان سبز و انرژی‌های نوین در راستای عمل به مسئولیت زیست محیطی است. به طور مثال در پروژه مسکونی فرشته یزد، تصفیه فاضلاب در بخش ساختمان سبز و استفاده از پنل های خورشیدی جهت تولید و تأمین برق و واگذاری مازاد آن اجرایی شده است.

در همین راستا، گروه سرمایه‌گذاری مسکن در سال 95 موفق به کسب لوح تقدیر دیپلم افتخار مسئولیت اجتماعی ایران از معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور شده است.



ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000