مدیرکل راه و شهرسازی استان قم اعلام کرد؛

پیشرفت مطلوب عملیات عمرانی طرح اقدام ملی مسکن

دسته بندی : اخبار مسکن
۱۳۹۹/۰۹/۰۴
در مجموع وضعیت عملیات عمرانی ساخت و ساز طرح اقدام ملی مسکن استان قم مناسب و از سرعت و پیشرفت فیزیکی مطلوبی برخوردار است.
پایگاه خبری بانک مسکن

به گزارش پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا به نقل از وزارت راه و شهرسازی، حسن صبوری اظهار داشت: در مرحله اول ثبت نام طرح اقدام ملی مسکن استان قم ۴۴۰۰ نفر ثبت نام کردند که از این میان بیش از دو هزار واحد مسکونی توسط اداره کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان احداث خواهد شد.

وی افزود: در مجموع بنیاد مسکن استان ذیل تعهدات خود، در شش پروژه و یک محله عملیات ساخت و احداث واحدهای مسکونی را برعهده دارد.

صبوری توضیح داد: پروژه ۱۸۰ واحدی زیتون شش که در مرحله سقف طبقه سوم است از جمله این پروژه هاست.

وی ادامه داد:پروژه ۹۶ واحدی زیتون هفت و هشت در مرحله اسکلت و ۲۵۶ واحدی زیتون نه و ده در مرحله فنداسیون هستند.

صبوری با بیان این که زیتون ۱۱ در مرحله اخذ پروانه است، توضیح داد: به زودی عملیات عمرانی این پروژه ۸۴ واحدی آغاز خواهد شد.

وی اظهار داشت: در محله ۱۰ نیز که استعداد حدود ۱۴۰۰ واحد مسکونی دارد عملیات آماده سازی در حال انجام است و به زودی وارد فاز ساخت و ساز و فنداسیون خواهیم شد و متقاضیان از این بابت نگرانی به خود راه ندهند.

صبوری با اشاره به انجام مراسم قرعه کشی در ماه گذشته توضیح داد: این قرعه کشی بین متقاضیان با حداقل واریز ۴۰ میلیون تومان بوده که این دسته از افراد به پروژه های طرح اقدام ملی متصل شدند و هیچ متقاضی بلاتکلیفی نداریم.

صبوری در خصوص آخرین وضعیت طرح اقدام ملی مسکن در شهرهای دیگر استان توضیح داد: در شهر کهک واگذاری زمین به بنیاد مسکن انجام و طراحی آن آغاز شده است.در شهرهای قنوات، دستجرد و جعفریه نیز در مرحله واگذاری زمین به بنیاد مسکن هستیم.

وی خاطر نشان ساخت: عملیات عمرانی و ساخت و ساز واحدهای طرح اقدام ملی مسکن سایر شهرهای استان نیز به زودی آغاز خواهد شد.

صبوری در خصوص تعهدات ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) اظهار داشت: این ستاد در اراضی ۲۷ هکتاری روبروی دانشگاه آزاد پردیسان دو هزار واحد مسکونی خواهد ساخت که در حال حاضر در مرحله عقد تفاهم نامه و قرارداد با این ستاد هستیم.

به گفته مدیرکل راه و شهرسازی استان قم هم اکنون فرآیند پالایش ۳۷۹۵ متقاضی توسط بنیاد مسکن استان انجام شده است و در این بین ۲۴۷۹ متقاضی، تایید نهایی شده اند.

وی افزود: برای ۲۴۵۸ متقاضی افتتاح حساب انجام شده و ۲۱۲۰ نفر از آن ها واریز وجه داشته اند که افزون بر ۹۷ میلیارد تومان آورده این افراد بوده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم در پایان خاطر نشان ساخت: آورده هر متقاضی صرفاً برای همان پروژه ای که معرفی و متصل شده تخصیص می یابد و گمانه زنی در خصوص تخصیص آورده متقاضیان به برخی دیگر از پروژه ها از اساس اشتباه و غلط است.



ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000