مجلس آماده کمک به دولت برای ساماندهی بازار است

دسته بندی : اخبار مسکن
۱۳۹۹/۰۹/۰۸
رئیس کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه در شرایط فعلی موافق حضور مسکن در بورس نیستم، گفت: مجلس آماده کمک به دولت برای ساماندهی بازار مسکن است.
پایگاه خبری بانک مسکن

به گزارش پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا، محمدرضا رضایی با اشاره به وضعیت بازار مسکن، گفت: در شرایط فعلی که نابسامانی قیمت‌ها در بازار شدت گرفته ورود مسکن به بورس پیشنهاد مناسبی نیست.
نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی پیش شرط ورود مسکن به بورس را شفاف سازی بازار سرمایه خواند و تصریح کرد: در شرایط فعلی ورود مسکن به بورس چه به شکل فروش متری یا غیر آن به دلیل ابهامات موجود در این بازار وضعیت را به سمت تورم بیشتر هدایت خواهد کرد.
این نماینده مردم در مجلس یازدهم با تاکید بر اینکه بازار مسکن باید با برنامه‌ریزی صحیح به سمت تحرک بدون تورم هدایت شود، افزود: ایده ورود مسکن به بورس زمانی موفق خواهد بود که این بازار خود درگیر تلاطم و فراز و نشیب های عدیده نباشد.
رضایی با بیان اینکه بازار مسکن اکنون در دست برخی دلالان و سودجویان درگیر تورم قیمتی شده است، گفت: دولت باید با سازوکار مشخص ضمن افزایش عرضه مسکن با دلالی ها در این بخش به عنوان اخذ مالیات از خرید و فروش های کاذب کمک کند.
این نماینده مردم در مجلس یازدهم با تاکید بر اینکه مالیات آخر شده از خریدوفروش فروش های کاری منبع خوبی برای ارایه تسهیلات به انبوه سازان و همچنین کسانی است که در این حوزه به تولید مسکن دست می زند، افزود: مجلس سازوکار مشخصی برای تولید مسکن در آینده نزدیک در نظر گرفته و با توافقات صورت گرفته با دولت در پی بهبود وضعیت این بازار است.
وی با بیان اینکه باید نسبت عرضه و تقاضا در بخش مسکن متعادل شود، تصریح کرد: متاسفانه در حال حاضر مشاوران املاک نیز در دستکاری قیمت ها و آشوب قیمتی در بازار نقش دارند.
رضایی تاکید کرد: باید دست دلالان از بازار مسکن کوتاه شود تا برنامه های دولت و مسکن برای ساماندهی بازار نتیجه بخش باشد.
رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی یادآور شد: مجلس حامی دولت و وزارت راه و شهرسازی در حوزه ایجاد تحرک در بخش مسکن بوده و اگر لازم باشد مشوق های مناسبی برای رشد هر چه بیشتر منابع بانک مسکن در نظر گرفته خواهد شد.



ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000