ساخت و ساز بیشتر قیمت مسکن را نزولی می‌کند

دسته بندی : اخبار مسکن
۱۳۹۹/۰۹/۱۲
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: بورس مسکن به واسطه شفافیتی که در رقابت‌ها و عرضه دارد اگر مورد استفاده حساب شده قرار بگیرد قطعا می‌تواند کارساز باشد.
پایگاه خبری بانک مسکن

به گزارش پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا، بهروز محبی نجم آبادی با اشاره به وضعیت بازار مسکن، گفت: مشکل فعلی بازار در نتیجه کاهش عرضه مسکن به نسبت تقاضا رخ داده است.
نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه طرح مسکن مهر که مبتنی بر ارایه زمین ارزان و رایگان دولتی بود می توانست تعداد زیادی از مردم را صاحب خانه کند افزود: متاسفانه این طرح در اواسط راه در حوزه اجرا دچار مشکل شد اما مهم این است که دولت طرح ملی مسکن را جایگزین کرده و پیشرفت به نسبت خوبی نیز در آن تاکنون داشته است.
وی با تاکید بر اینکه پیشنهاد ما به دولت این است که طرح مسکن مهر را نیز با کنار گذاشتن ایرادات آن اجرا کند، تصریح کرد: به طور حتم طرح مسکن ملی در کنار مسکن مهر می تواند بسیاری از خلأهای رخ داده در بازار را جبران کند زیرا در شرایطی فعلی کمبود مسکن و جولان دلالان قیمت ها را حبابی کرده است.
این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه اکنون وزارت راه و شهرسازی تعامل مناسبی با ستاد اجرای فرمان امام در مسیر اجرای طرح مسکن ملی داشته است، گفت: همراهی صورت گرفته میان ستاد اجرایی فرمان امام با وزارت راه می‌تواند انباشت تقاضا در بخش ساخت و ساز مسکن را تا حدود زیادی جبران کند.
این نماینده مردم در مجلس یازدهم با تاکید بر اینکه ارایه رایگان اراضی و زمین های ملی و دولتی‌ به انبوه‌سازان جهت افزایش ساخت و ساز مسکن ایده خوبی در راستای تنظیم قیمت ‌ها در بازار است، تصریح کرد: به اعتقاد بنده به صورت جدی دولت و نهادهای انقلابی باید برای کمک به ساخت و ساز مسکن به میدان آمده و در این رابطه حتی به شخصی‌ساز‌ها نیز تسهیلات در خور اهدا شود.
وی با بیان اینکه در سال حدود ۴۰۰ الی ۵۰۰ هزار واحد مسکن توسط انبوه سازان ساخته می شود، افزود: باید ضمن کنترل میزان ساخت و ساز در کشور حمایت‌های لازم از انبوه‌سازان صورت بگیرد تا ادامه این ساخت و سازها به کاهش قیمت مسکن منجر شود.
این عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس یازدهم همچنین در پاسخ به این سوال که آیا ورود مسکن به بورس می‌تواند در شرایط فعلی کمک کننده به وضعیت بازار باشد یا خیر، گفت: بورس به واسطه شفافیتی که در رقابت‌ها و عرضه دارد اگر مورد استفاده حساب شده قرار بگیرد قطعا می‌تواند کارساز باشد.
وی ادامه داد: برای ورود مسکن به بورس باید همه ابعاد موضوع سنجیده شود تا نفع مردم از این اقدام حاصل شود.
این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه باید عقبه بورس برای ورود مسکن به آن تقویت شود، گفت: بورسی که باعث رونق تولید نشود بورس موفقی نخواهد بود از این رو در بحث ورود مسکن به بورس نیز باید تدابیر لازم اتخاذ شود در غیر این صورت همان بورس حباب داری خواهد بود که با این اتفاقات اخیر مشاهده می‌کنید.


کلید واژه ها


ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000