مدیر کل دفتر مسکن روستایی در گفتگو با هیبنا خبر داد

ابلاغ ۱۳۰ هزار فقره تسهیلات مسکن روستایی

دسته بندی : اخبار مسکن
۱۳۹۹/۰۹/۱۸
مدیر کل دفتر مسکن روستایی بنیاد مسکن گفت: سه بانک مسکن، سپه و تجارت سهمیه کامل خود را در پرداخت تسهیلات 50 میلیونی ابلاغ کرده اند و تا پایان سال تمام سهمیه ها ابلاغ خواهد شد.
پایگاه خبری بانک مسکن

به گزارش پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا، اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری در 19 تیر ماه امسال مصوبه دولت مبنی بر افزایش سقف وام مسکن روستایی به 50 میلیون تومان را به بانک مرکزی، وزارت راه و شهرساری، سازمان برنامه و بودجه و بنیاد مسکن ابلاغ کرد.
این مصوبه و ابلاغیه در راستای پیشنهاد بنیاد مسکن به دولت صورت گرفت و بر اساس آن مقرر شد تا هفت بانک عامل بر اساس سهمیه تعیین شده پرداخت وام میلیون تومانی را آغاز کنند.
بر اساس این مصوبه، بانک مرکزی سهمیه هر یک از بانک های عامل برای اعطای تسهیلات ساخت و نوسازی 200 هزار واحد مسکونی روستایی را نیز ابلاغ کرد.

حمید رضا سهرابی مدیر کل دفتر مسکن روستایی بنیاد مسکن در گفتگو با خبرنگار هیبنا، در خصوص آخرین وضعیت پرداخت و ابلاغ بانک ها برای وام 50 میلیونی مسکن روستایی گفت: تمام هفت بانک عامل( مسکن، سپه، تجارت، رفاه، ملت، صادرات و ملی) سهمیه خود را به بانک ها برای پرداخت تسهیلات آغاز کرده اند و در این میان برخی بانک ها تمام سهمیه و برخی نیز 30 تا 50 درصد سهمیه خود را ابلاغ کرده اند.
وی در پاسخ به این پرسش که کدام یک از بانک ها سهمیه خود را به طور کامل ابلاغ کرده اند؟ افزود: در میان هفت بانک عامل، سه بانک مسکن، سپه و تجارت به طور کامل سهمیه خود را ابلاغ کرده اند.
وی ادامه داد: در میان سایر بانک ها، تاکنون بانک های رفاه و ملت 50 درصد سهمیه، صادرات 40 درصد سهمیه و ملی 30 درصد سهمیه خود را به شعب برای پرداخت ابلاغ کرده اند.
به گفته وی، به عنوان مثال سهمیه بانک ملی 35 هزار فقره تسهیلات است که 30 درصد آنرا ابلاغ کرده است.
وی با اشاره به اینکه در میان بانک های عامل معمولا بانک مسکن همواره پیشرو بوده و در چند سال اخیر از بانک های خوب در پرداخت تسهیلات مسکن روستایی بوده است گفت: بانک مرکزی به محض اینکه سهمیه ها را ابلاغ می کند بانک مسکن اولین بانکی است که کار ابلاغ و پرداخت تسهیلات را آغاز می کند.
سهرابی اظهار امیدواری کرد با این روش تا پایان سال جاری تمام 200 هزار سهمیه در نظر گرفته شده برای بانک ها ابلاغ شود.
مدیر کل دفتر مسکن روستایی بنیاد مسکن با بیان اینکه معمولا پرداخت تسهیلات مسکن در جریان است خاطر نشان کرد: تا قبل از مصوبه افزایش سقف تسهیلات مسکن روستایی به 50 میلیون تومان و تا تیر ماه عملیات پرداخت تسهیلات 40 میلیون تومانی در جریان بود. پس بنابراین در نوسازی و ساخت مسکن روستایی هیچ گاه بدون وام نبودیم.
سهرابی ادامه داد: به مخص اینکه سقف تسهیلات مسکن روستایی به 50 میلیون تومان افزایش یافت برخی از متقاضیان تسهیلات منتظر ماندند تا به جای استفاده از وام 40 میلیونی از وام 50 میلیونی بهره مند شوند.
سهرابی در پاسخ به این پرسش که آیا بانک ها در پرداخت تسهیلات سختگیری هم دارند؟ گفت: خوشبختانه بانک ها همکاری خوبی در این خصوص داشته اند و پرداخت تسهیلات را با سفته زنجیره ای اجرایی و عملیاتی می کنند. اما اگر بانکی سختگیری کند معمولا با توصیه فرماندار و شوراها مشکل حل می شود.


کلید واژه ها


ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000