کمک بلاعوض ۲۴ و ۲۰ میلیون تومانی به هریک از واحدهای شهری و روستایی سیل‌زده یزد

دسته بندی : اخبار مسکن
۱۳۹۹/۰۹/۲۹
مدیرکل بنیاد مسکن یزد از کمک ۲۴ و ۲۰میلیون تومانی دولت به هر واحد شهری و روستایی سیل زده یزد خبر داد.
پایگاه خبری بانک مسکن

به گزارش پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا به نقل از وزارت راه و شهرسازی، علیرضا قربانیان مدیرکل بنیاد مسکن یزد در بازدید و بررسی میزان خسارت وارده به واحدهای مسکونی ابرکوه، گفت: برای هر واحد مسکونی تا سقف ۱۵۰ میلیون ریال وام تعمیر در شهرها و روستاها با بازپرداخت هفت سال و ۵۰ میلیون ریال کمک بلاعوض تعمیر پرداخت می‌شود.

وی با بیان اینکه بیشترین خسارت آبگرفتگی منازل و آسیب مربوط به لوازم خانگی شهروندان است، افزود: در برآوردهای اولیه به حدود ۲۰۰ واحد مسکونی شهرستان ابرکوه خسارت وارد شد .

قربانیان ادامه داد: این نهاد برای ساخت مسکن در شهرها ۵۰۰ میلیون ریال و در روستاها نیز ۴۰۰ میلیون ریال وام قرض‌الحسنه ۱۵ ساله با کارمزد پنج درصد پرداخت می‌کند.

پرداخت ۵۰۰ میلیون ریال وام قرض الحسنه برای ساخت مسکن

مدیرکل بنیاد مسکن یزد اضافه کرد: تمهیدات لازم برای تسریع در پرداخت به خسارت‌دیدگان سیل اندیشیده شد و در این خصوص دهیاری‌ها و شوراهای اسلامی روستاها افراد خسارت‌دیده از سیل را برای تشکیل و تکمیل پرونده به بنیاد معرفی تا نسبت به پرداخت وام اقدام شود.

قربانیان، با بیان اینکه برای پرداخت خسارت به سیل‌زدگان منابع مالی آن تامین است، یادآور شد: میزان خسارت وارده به منازل مسکونی به خصوص در ابرکوه از سوی کارشناسان بنیاد با هماهنگی دهیاران و بخشداران در حال بررسی است و به افراد خسارت دیده وام‌های بلاعوض و کم‌بهره پرداخت می‌شود.

خسارت به حدود ۲۰۰ واحد مسکونی در سیل

گفت: بیش از ۸۰ درصد واحدهای مسکونی خسارت دیده در سیل اخیر ابرکوه نیاز به تعمیر دارد و با بررسی‌های انجام‌شده و طبق برآوردهای اولیه حدود ۸۰ واحد مسکونی در شهر و روستاهای بخش مرکزی و حدود ۱۰۰ واحد مسکونی در بخش بهمن و همچنین در دیگر نقاط نیاز به تعمیر، بازسازی و ساخت دارد.

مدیرکل بنیاد مسکن یزد با اشاره به لزوم جلوگیری از خسارت سیل به زیرساخت های شهری و روستایی تصریح کرد: طرح جامع مطالعات اقدام پیشگیری جامع نقاط شهری ابرکوه و مهردشت با اولویت بندی از سوی دستگاه‌های ذی‌ربط انجام شود.

وی تاکید کرد: افرادی که قصد ساخت واحد مسکونی در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر و روستاها را دارند، این نهاد ۵۰۰ میلیون ریال وام کم بهره به آنها پرداخت می کند.

قربانیان یادآور شد: این مبلغ وام در چهار مرحله با سه سال دوره ساخت و بازپرداخت ۱۲ ساله و با ضمانت زنجیره‌ای پرداخت می شود.

مرکز شهرستان ۵۵ هزار نفری ابرکوه در ۱۴۰ کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.


کلید واژه ها


ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000