سبد تسهیلاتی بانک مسکن متنوع تر شد

شارژ مالی خریداران مسکن با تسهیلات جدید بانک مسکن

مدیرعامل بانک مسکن از اضافه شدن یک شکل جدید تسهیلات خرید مسکن به سبد تسهیلاتی این بانک خبر داد.
پایگاه خبری بانک مسکن

دکتر شایان مدیرعامل بانک مسکن با اعلام این خبر خوش به متقاضیان خرید مسکن در تهران و سایر شهرهای کشور، به پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا، گفت: از ۲۵ دی ماه سال جاری به مناسبت سالروز تاسیس بانک، طرح اعطای تسهیلات خرید مسکن به صورت توام (بدون سپرده و اوراق گواهی حق تقدم استفاده از تسهیلات مسکن) در دستور کار شعب بانک قرار می گیرد.

وی با بیان اینکه بانک مسکن در بازه زمانی سالروز تاسیس بانک و دهه مبارک فجر از یک اهرم تسهیلاتی جدید برای شارژ مالی متقاضیان خرید مسکن کمک می گیرد، اظهار کرد: بانک مسکن با هدف کمک به خانه دارشدن اقشار مختلف جامعه و تقویت قدرت خرید متقاضیان مسکن، طرح اعطای تسهیلات خرید مسکن بدون سپرده را از ۲۵ دی ماه تا ۲۲ بهمن ماه در دستور کار قرار داده است.

وی به سقف تسهیلات جدید خرید مسکن اشاره و افزود: تمامی شعب بانک مسکن به متقاضیانی که در بازه زمانی این طرح درخواست بهره مندی از تسهیلات خرید مسکن از محل اوراق گواهی حق تقدم استفاده از تسهیلات مسکن را دارند، تسهیلات موصوف را به صورت توام (بخشی از محل اعتبار داخلی بانک و بخشی از محل اوراق مذکور) پرداخت می نمایند.

وی درباره چگونگی پرداخت این نوع تسهیلات توضیح داد: پرداخت تسهیلات خرید مسکن بدون سپرده که قرار است از ۲۵دی ماه جاری به متقاضیان پرداخت شود به نحوی است که ۵۰ درصد مبلغ تسهیلات از محل اوراق گواهی حق تقدم استفاده از تسهیلات مسکن و ۵۰ درصد مابقی از محل منابع بدون سپرده (مجموعا تا سقف های ابلاغی تسهیلات خرید مسکن اوراق گواهی حق تقدم )، پرداخت می شود. به این ترتیب متقاضیان فقط برای نیمی از تسهیلات نیازمند خرید اوراق هستند.

مدیرعامل بانک مسکن در عین حال با اشاره به نرخ سود و دوره بازپرداخت پیش بینی شده برای این تسهیلات، درباره دیگر شرایط اخذ آن عنوان کرد: تمامی شرایطی که متقاضیان برای اخذ تسهیلات اوراق گواهی حق تقدم نیاز دارند نیز برای این نوع تسهیلات جاری است. به عنوان مثال متقاضیانی می توانند از این بخش از تسهیلات استفاده کنند که سن بنای ملک خریداری شده کمتر از ۲۵ سال باشد.
وی ادامه داد: تنها تفاوت این تسهیلات با تسهیلات اوراق گواهی حق تقدم در مدت زمان بازپرداخت است که معادل ۵ سال در نظر گرفته شده این در حالی است که طول دوره بازپرداخت تسهیلات‌از محل اوراق گواهی حق تقدم معادل ۱۲ سال است.

به گفته وی نرخ سود پیش بینی شده برای تسهیلات خرید مسکن بدون سپرده معادل ۱۸ درصد است.

وی در پایان به سقف تسهیلات خرید از محل اوراق گواهی حق تقدم که برای زوجین در تهران و سایر شهرها پیش بینی شده اشاره کرد و گفت: سقف تسهیلات اوراق گواهی حق تقدم برای زوجین معادل ۲۰۰ میلیون تومان، در مراکز استان ها و شهرهای بالای دویست هزار نفر جمعیت معادل ۱۶۰ میلیون تومان و برای سایر شهرها معادل ۱۲۰ میلیون تومان است که متقاضیان این تسهیلات در بازه زمانی ذکر شده می توانند تا ۵۰ درصد مبلغ تسهیلات تا سقف مشخص را از محل تسهیلات بدون سپرده دریافت کنند.



ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000