عملکرد مطلوب مدیریت آذربایجان غربی در پرداخت تسهیلات مسکن

زنده طلب مدیر شعب بانک مسکن استان آذربایجان غربی بمناسبت ۸۲امین سالروز تاسیس بانک گزارشی از اقدامات انجام شده در سال جاری ارائه کرد.
پایگاه خبری بانک مسکن

به گزارش خبرنگار استانی پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا، زنده طلب مدیر شعب بانک مسکن استان آذربایجان غربی با تبریک 82امین سالروز تاسیس بانک مسکن ، 82سال خوشنامی را بزرگترین مشخصه و سرمایه اصلی بانک مسکن خواند و افزود : بانک مسکن به عنوان یک بانک تخصصی در زمینه خانه دار کردن اقشار مختلف جامعه ، تنها بانک پویا و فعال در بخش مسکن و ساختمان می باشد.

وی همچنین اظهارداشت: بانک مسکن بعنوان یک بانک توسعه ای نیز در ادوار مختلف با اجرای طرحهای تکلیفی دولت همچون طرحهای عظیم مسکن مهر ، اعطای تسهیلات قرض الحسنه بهسازی مسکن روستائی ،تسهیلات قرض الحسنه ایثارگران وخانواده معظم شهدا ، اعطای تسهیلات قرض الحسنه به سیل زدگان ، زلزله زدگان ، تسهیلات قرض الحسنه مسکن کارکنان نیروی انتظامی، تسهیلات قرض الحسنه ودیعه مسکن کارکنان ارتش جمهوری اسلامی ایران و تسهیلات قرض الحسنه طرحهای اشتغال زایی برای مددجویان تحت پوشش سازمانهای حمایتی و سایر اقشار، گامهای مهمی را در زمینه خانه دار کردن دهک های متوسط به پایین و آسیب پذیر جامعه برداشته است و همچنین با رونق بخشیدن به بخش مسکن زمینه ساز ،اشتغال زائی و توسعه و آبادانی در صنایع مرتبط با این بخش نیز شده است.

زنده طلب مانده تسهیلات پرداختی مدیریت شعب استان آذربایجان غربی در پایان آذر ماه سال جاری را رقم 36288 میلیارد ریال بیان کرد و افزود: از این رقم 31728 میلیاردریال در بخش مسکن و ساختمان پرداخت شده است و مابقی آن پرداختی به سایر بخشها می باشد.بطوریکه با این رقم تسهیلات پرداختی در بخش مسکن بیش از 50 درصد از تسهیلات پرداختی بخش مسکن و ساختمان شبکه بانکی استان را شامل می شود.

وی با اشاره به اینکه تعداد شعب و نیروی انسانی بانک مسکن از سایر بانکها کمتر می باشد اظهار داشت:شعب بانک مسکن 9 درصد کل شعب و پرسنل آن 7 درصد کل پرسنل شبکه بانکی استان را به خود اختصاص داده است و از آنجا که خدمت رسانی و جلب رضایتمندی بیشتر جامعه سرلوحه اصلی کار کارمندان بانک مسکن می باشد به همین جهت به موضوع بهره وری و انجام درست کارهای درست توجه ویژه ای داشته؛ لذا از ضریب کارایی بالاتری نسبت به سایر بانکها برخوردار هستند.

وی در ادامه بیان داشت: مدیریت شعب استان در9 ماهه ابتدای سال جاری مجموعاً بیش از 3627 میلیارد ریال به تعداد 7761 پرونده تسهیلاتی شامل 1040 میلیارد ریال به تعداد 1825 فقره تسهیلات مشارکت مدنی ساخت ،724 میلیارد ریال به تعداد 719 فقره خرید خانه و 2278 فقره جعاله تعمیر مسکن به ارزش 733 میلیارد ریال با رویکرد رونق بخشیدن به بخش مسکن و ساختمان استان پرداخت کرده است.

همچنین این مدیریت در سال جاری تعداد 1331 فقره به ارزش 690 میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه ازدواج و 1608 فقره به ارزش 437 میلیاردریال تسهیلات بازسازی اماکن مسکونی روستایی و شهری مناطق زلزله زده بخش قطور شهرستان خوی بهمراه تسهیلات تامین لوازم خانگی و سایر هزینه های ضروری و در قالب تسهیلات قرض الحسنه پرداخت نموده است .

مدیر شعب در ادامه با تبریک مجدد سالگرد تاسیس بانک به تشریح برخی طرحها و برنامه های بانک مسکن در جهت تسهیل شرایط پرداخت تسهیلات و تعیین تکلیف مطالبات پرداخته و افزود: بانک مسکن به مناسبت هشتادو دومین سالروز تأسیس بانک و بمنظور افزایش توان خرید متقاضیان و کاهش هزینه های اخذ تسهیلات ،پرداخت تسهیلات خرید مسکن بدون سپرده از محل منابع ناشی از اوراق رهنی (طرح 82) را ارائه کرده است. بازه زمانی اجرای طرح از بیست و پنجم دیماه لغایت بیست و دوم بهمن ماه(همزمان با سالروز تاسیس بانک و ایام دهه فجر ) می باشد که تمامی متقاضیانی که در بازه زمانی مذکور قصد بهره مندی از تسهیلات خرید مسکن از محل اوراق گواهی حق تقدم استفاده از تسهیلات مسکن را دارند ،می توانند حداکثر تا 50 درصد از مبلغ تسهیلات قابل پرداخت از محل اوراق گواهی حق تقدم تسهیلات را از محل منابع بدون سپرده بدون نیاز به خرید اوراق حق تقدم دریافت کنند.

وی همچنین یکی دیگر از طرح های بانک مسکن را طرح مهراندیش با موضوع بخشش جرایم مطالبات غیرجاری برشمرد و گفت: طرح مهراندیش در راستای ایجاد شرایط و مشوقهای لازم در مشتریان دارای اقساط غیر جاری بالاخص با در نظر گرفتن شرایط اقتصادی اقشار جامعه تا20 اسفندماه سالجاری به اجراء گذاشته می شود و براساس آن شش درصد خالص جرایم تسهیلات صرفا ًبه نسبت واریزنقدی، موردبخشودگی قرار می گیرد.

زنده طلب ،تعیین تکلیف تسهیلات مشارکت مدنی غیر مسکن مهر به روش تمدید همزمان با تعیین تکلیف تمامی مطالبات و مساعدت به ذینفعان واحدهای باقی مانده مورد مشارکت از طریق تعیین تکلیف مطالبات مشارکت مدنی به روش تقسیط،تسهیل در شرایط و ضوابط فروش اقساطی تدریجی ،تعیین تکلیف تسهیلات مشارکت مدنی به روش تقسیط در قالب عقد مرابحه ،تغییر نام مدیون تسهیلات فروش اقساطی بدون واریز درصدی از مانده بدهی و... ازدیگر فرصتهای طرح مهر اندیش برای مشتریان عنوان کرد.


کلید واژه ها


ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000