معاون مدیر عامل در امورطرح و برنامه خبر داد

جزئیات تسهیلات کارگشا در بانک مسکن

معاون مدیر عامل در امورطرح و برنامه از طراحی یک محصول جدید در بانک مسکن تحت عنوان طرح کارگشا خبر داد.
پایگاه خبری بانک مسکن

به گزارش پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا، محمد حسن مرادی درباره جزئیات این طرح گفت: معمولاً شرکت ها و سازمان ها برای کمک مالی-اعتباری به کارکنان خود، در مواقعی که احساس نیاز از طرف کارمندان صورت می گیرد، ارقامی را تحت عنوان مساعده پرداخت می کنند اما همیشه چالش تامین منابع برای این نوع کمک های مالی در شرکت ها وجود دارد که خود مانعی بر سر راه کمک معیشتی به نیروی انسانی به عنوان سرمایه اصلی شرکت ها و سازمان ها می شود. بانک مسکن برای حل این چالش، دست به طراحی یک محصول در چارچوب طرح کارگشا زده است که براساس این طرح، سبد خدمات بانک در حوزه بانکداری اختصاص و شرکتی کامل تر شده است.

معاون مدیرعامل در حوزه امور طرح و برنامه افزود: بانک مسکن در راستای کمک به معیشت پرسنل و رفع نیازهای فوری آنها و همراهی با مدیران سازمان ها و شرکت هایی که با بانک مراودات مالی دارند و در واقع مشتری بانک مسکن هستند، در قالب طرح کارگشا، تسهیلات مرابحه پرداخت می کند.

شرکت ها و سازمان هایی که قصد استفاده از این طرح برای کارمندان خودداشته باشند لازم است در چارچوب ضوابط و مقررات مربوطه نسبت به تنظیم تفاهم نامه و همچنین افتتاح حساب سپرده سرمایه گذاری کوتاه مدت عادی نزدبانک اقدام کنند. حداقل مبلغ جهت افتتاح حساب توسط شرکت ها و سازمان ها و موسسات 10 میلیون تومان است. همچنین لازم است کارکنان نیز به منظور واریز حقوق ماهانه شان، نسبت به افتتاح حساب در بانک مسکن(با قابلیت واریز و برداشت) اقدام کنند. نوع حساب های افتتاحی برای پرسنل براساس تفاهم نامه فی مابین مدیریت شعب بانک مسکن و شرکت یا سازمان یا موسسه متقاضی استفاده از طرح کارگشا تعیین می شود.

مرادی حداقل مبلغ تسهیلات پرداختی به هر شخص معرفی شده در این طرح را یک میلیون تومان و حداکثر سقف تسهیلات را نیز معادل 100 درصد خالص دریافتی متقاضی در آخرین فیش حقوقی تا میزان 10 میلیون تومان اعلام کرد.بانک با این طرح،حداکثر تا 10 برابر متوسط موجودی حساب شرکت نسبت به پرداخت تسهیلات موضوعه به پرسنل مورد معرفی اقدام می کند.

سقف این تسهیلات برای مدیران نیز 20 میلیون تومان و برای مدیرعامل و اعضای هیات مدیره شرکت یا موسسه یا سازمان طرف قرارداد با بانک مسکن در طرح کارگشا مبلغ 30 میلیون تومان است.

وی همچنین حداکثر مدت بازپرداخت اقساط این تسهیلات را یکسال (12 ماه) و به روش نسیه اقساطی به صورت ماهیانه اعلام کرد.

تسهیلات پرداختی به پرسنل در قالب عقود مبادله ای صورت می گیرد و مشمول حداکثر نرخ سود مصوب شورای پول و اعتبار حاکم بر تسهیلات بدون سپرده در زمان اعطای تسهیلات (در حال حاضر 18 درصد) است.

در این طرح، اعتبارسنجی شرکت ها، موسسات و سازمان های متقاضی محصول جدید و همچنین اعتبارسنجی متقاضیان (پرسنل) تسهیلات طبق ضوابط جاری بانک صورت می گیرد. هر گونه اقدام پیرامون اعطای تسهیلات نیز مطابق دستورالعمل اجرایی عقد مرابحه و سایر مقررات مربوطه است.

به گزارش پایگاه خبری بانک مسکن، محصولات و خدمات متنوع و تکمیلی بانک به مشتریان در راستای کمک اعتباری به آنها طراحی و به بازار عرضه می شود.



ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000