جریان هوشمندسازی مدیریت شهری در کشور آغاز شده است

دسته بندی : اخبار مسکن
۱۳۹۹/۱۱/۰۶
رییس سازمان شهرداری ها و دهیاری‌های کشور با بیان اینکه جریان هوشمندسازی مدیریت شهری در کشور آغاز شده است، برخی سامانه های مدیریت هوشمند شهری را اعلام کرد.
پایگاه خبری بانک مسکن

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری بانک مسکن - هیبنا، دومین نمایشگاه شهر هوشمند از روز یکشنبه (پنجم بهمن ماه) با حضور بانک مسکن، شرکت های دانش بنیان، شهرداری های سراسر کشور، استارت آپ ها و نهادهای فعال در حوزه شهر هوشمند در مصلای تهران آغاز به کار کرد.

مهدی جمالی نژاد معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور و رییس سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور با بیان اینکه یکی از محورهای اصلی توسعه، میزان استفاده از ارتباطات و فناوری اطلاعات است، اظهار کرد: با توجه به تنوع مخاطبان مدیریت شهری، گسترش زیرساخت ها در این دو حوزه به ویژه در عرصه های مرتبط با حوزه وظیفه ای شهردای ها و شوراها باید در اولویت باشد.

وی با اشاره به تاثیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در ایجاد تحول و دگرگونی در مدیریت ها و ساختارها افزود: تحقق شهرداری و شورای پاسخگو، شفاف و خدمات رسان به مردم در گروی توجه ویژه به بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات است.

معاون عمرانی وزیر کشور، همچنین افزایش جلب رضایتمندی شهروندان را از دیگر مزایای ارایه خدمات الکترونیک توسط مدیریت شهری برشمرد و اضافه کرد: خوشبختانه گام های موثری در بسیاری از بخش های شهرداری ها برداشته شده که موجب کاهش هزینه ها و افزایش رضایت مردم هم بوده است.

رییس سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به حرکت روبه جلوی برخی شهرداری ها طی سالیان اخیر در عرصه هوشمندسازی اقدامات و برنامه های مدیریت شهری، افزود: سرعت این حرکت ها در سالهای اخیر افزایش یافته و از زمان شیوع کرونا شاهد عزم و اراده قوی تر در زمینه تحقق شهر و شهرداری الکترونیک و هوشمندسازی شهرها و بهره گیری مدیریت شهری از ظرفیت های فضای مجازی هستیم.

جمالی نژاد همچنین با بیان اینکه در شرایط کنونی در اداره شهرها باید به ابعاد مختلف مباحثی نظیر اقتصاد دیجیتال، کسب و کارهای دیجیتال، انجام امور از راه دور و غیره توجه مضاعفی صورت گیرد، تصریح کرد: توجه به استارت آپ ها، شرکت های دانش بنیان و بخش خصوصی در عرصه هوشمندسازی شهرها و شهرداری ها باید به صورت جدی دنبال شود و شاهد آن باشیم که تمام دست اندرکاران این عرصه به این اصل برسند که حمایت از استارت آپ‌ها و شرکت‌های دانش بنیان یک ضرورت است.

جمالی نژاد در ادامه با بیان اینکه اعمال مدیریت و نظارت هوشمند در دستور کار وزارت کشور و سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور قرار دارد، به بارگذاری و راه اندازی هجده سامانه تخصصی حوزه مدیریت شهری و روستایی از سوی این سازمان اشاره کرد.

وی سامانه عوارض خودرو، سامانه پایش ساخت و ساز، سامانه درجه بندی شهرداری ها، سامانه مدیریت دانش، سامانه آموزش مجازی، سامانه نظارت بر مصوبات شوراها، سامانه معاینه فنی خودروهای سبک در کشور، سامانه ناوگان دانش آموزی و سامانه اطلاعات سفر را از جمله سامانه های فعال در حوزه مدیریت شهری عنوان کرد.


کلید واژه ها


ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000