مدیرکل دفتر تجهیز منابع، برنامه‌ریزی و بودجه سازمان:

جذب منابع مالی و هدایت آن به بخش مسکن از طریق بورس

دسته بندی : اخبار مسکن
۱۳۹۹/۱۱/۱۲
صندوق‌های سرمایه‌گذاری زمین و ساختمان از شیوه‌های نوین تأمین منابع مالی بوده و هدف اصلی از ایجاد آن جذب منابع مالی و هدایت آن به بخش مسکن از طریق بورس است.
پایگاه خبری بانک مسکن

به گزارش پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا به نقل از وزارت راه و شهرسازی، نفیسه قدسیان مدیرکل دفتر تجهیز منابع، برنامه‌ریزی و بودجه سازمان ملی زمین و مسکن با اشاره به برگزاری دوره آموزشی "نحوه تشکیل صندوق‌های سرمایه گذاری زمین و ساختمان" گفت: این دوره آموزشی با توجه به مأموریت محوله به این سازمان به منظور استفاده از ظرفیت صندوق‌های سرمایه‌گذاری زمین و ساختمان با حضور ۱۰ استان به شکل ویدئو کنفرانسی در سازمان ملی زمین و مسکن برگزار شده است.

قدسیان با بیان اینکه ارزیابی‌های لازم در خصوص تشکیل صندوق‌های سرمایه‌گذاری زمین و ساختمان در هیات مدیره این سازمان انجام شده است، افزود: مقرر شد اقدامات لازم جهت تسریع در راه‌اندازی صندوق‌ها با هماهنگی سازمان بورس اوراق بهادار انجام شود که برگزاری این دوره آموزشی هم یکی از همین اقدامات است.

وی با بیان اینکه در این دوره آموزشی سعی شده همکاران سازمان از تمامی حوزه‌ها حضور داشته باشند، اضافه کرد: صندوق‌های سرمایه‌گذاری زمین و ساختمان یکی از ابزارها و روش‌های مشارکتی است که از شیوه‌های نوین تأمین منابع مالی بوده و هدف اصلی از ایجاد آن جذب منابع مالی موجود در جامعه و هدایت آن به بخش مسکن از طریق سازوکار سازمان بورس اوراق بهادار است.

قدسیان تشکیل این صندوق‌ها را از وظایف و تکالیف قانونی سازمان ملی زمین و مسکن بر شمرد و توضیح داد: در این روش تأمین مالی با شناسایی زمین و یا پروژه ساختمانی همراه با توجیه اقتصادی مناسب و مستدل، تحت نظارت ارکان صندوق (نهاد نظارتی) هزینه ساخت و تکمیل پروژه از طریق فروش سهام به مردم انجام می‌شود و در زمان مناسب و با استراتژی‌های خاص با فروش واحدهای ساختمانی ساخته شده، سود حاصل از پروژه به نسبت سهم سهامداران بین آنها توزیع می‌شود.

وی در توضیح ویژگی‌های مهم این صندوق‌ها، گفت: از ویژگی‌های منحصر به فرد این صندوق‌ها، موضوع شفافیت درآمد و هزینه است به نحوی که جزیی‌ترین اطلاعات پروژه از نظر فنی و مالی در سایت رسمی صندوق در سازمان بورس اوراق بهادار قابل رؤیت بوده و از بارزترین شاخصه‌های صندوق این مورد است که پروژه طبق زمانبندی تعیین شده در طرح امکان‌سنجی در زمان مقرر به اتمام می‌رسد.

به گزارش سازمان ملی زمین و مسکن، گفتنی است دوره آموزشی "نحوه تشکیل صندوق‌های سرمایه‌گذاری زمین و ساختمان" به صورت ویدئو کنفرانسی و با حضور مدیران سازمان ملی زمین و مسکن و مدیران ۱۰ استان در سازمان ملی زمین و مسکن برگزار شده است.



ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000