مدیرعامل بانک مسکن خبرداد:

تسهیلات مسکن جوانان جذاب تر شد

مدیرعامل بانک مسکن با اعلام تصمیم جدید این بانک درباره یکی از حساب های مورد استقبال مشتریان، شرایط تازه پرداخت تسهیلات مسکن جوانان را تشریح کرد.
پایگاه خبری بانک مسکن

محمود شایان درباره خبرخوش پایان سال به دارندگان حساب جوانان به پایگاه خبری بانک مسکن اعلام کرد: براساس مصوبه جدید هیات مدیره بانک، نرخ سود تسهیلات حساب پس­ انداز مسکن جوانان برای دوره بازپرداخت حداکثر 5 ساله، از 9 درصد به 6 درصد کاهش پیدا کرد.

حساب پس­ انداز مسکن جوانان یکی از حساب­ های مورد توجه قشر زیادی از خانوارها است. خانوارها برای برنامه ریزی بلندمدت جهت خانه دار شدن فرزندانشان از امکانات و مزیت های حساب پس انداز مسکن جوانان استفاده می کنند به این صورت که با سپرده گذاری تدریجی و کم هزینه از امتیاز بلندمدت دریافت تسهیلات خرید مسکن بهره مند می گردند. سقف و نرخ سود تسهیلات مسکن جوانان به گونه ای است که در پایان مدت زمان سپرده گذاری، تسهیلات مناسب به لحاظ قدرت پوششی هزینه خرید خانه به جوانان دارای این حساب پرداخت می شود.

مدیرعامل بانک مسکن درباره جزئیات تصمیم جدید درباره تغییر کاهشی نرخ سود تسهیلات مسکن جوانان گفت: نرخ سود تسهیلات پرداختی در قالب فروش اقساطی مسکن (اعم از خرید یا واگذاری سهم‌الشرکه ناشی از تسهیلات اعطایی مشارکت مدنی) از محل حساب پس‌انداز مسکن جوانان با مدت بازپرداخت حداکثر 5 ساله، از 9 درصد به 6 درصد کاهش یافت. نرخ سود 6 درصدی برای تسهیلات مربوط به این حساب، ناظر به آن دسته از قراردادهای تسهیلاتی است که از تاریخ 12 اسفند سال 99 و بعد از این تاریخ،‌ با مدت بازپرداخت حداکثر 5 ساله منعقد (ثبت قطعی قرارداد) می شوند. شایان تصریح کرد، در خصوص نرخ سود سایر تسهیلات و یا تسهیلات از محل حساب پس‌انداز مسکن جوانان با مدت بازپرداخت بیش از 5 سال، کماکان ضوابط و مقررات قبلی به قوت و اعتبار خود باقی است.

به گزارش پایگاه خبری بانک مسکن، به این ترتیب، با اجرای این مصوبه جدید از این پس تسهیلات فروش اقساطی مسکن از محل حساب پس‌انداز مسکن جوانان با دو نرخ 6 و 9 درصد، حسب مورد، قابل پرداخت خواهد بود.

حساب پس انداز مسکن جوانان یکی از انواع حساب های سپرده سرمایه گذاری کوتاه مدت است که دارنده حساب قادر می باشد با رعایت برنامه سپرده گذاری ارایه شده توسط بانک در بلند مدت با شرایط خاص استثنایی از مزایا و تسهیلات ویژه حساب مذکور برخوردار شود. مدت انتظار برای دریافت تسهیلات در این حساب بین 5 تا 15 سال است و مدت زمان بازپرداخت تسهیلات به روش ساده20 ساله و به روش پلکانی 12 سال تعریف شده است که در مقایسه با سایر تسهیلات، مناسب ارزیابی می شود. همچنین دریافت کنندگان تسهیلات مسکن جوانان برای نحوه بازپرداخت می توانند از یکی از دو مدل ساده یا پلکانی بهره ببرند.

هر شخصی که به سن 18 سال تمام رسیده و یا حکم رشد او از سوی دادگاه صادر شده باشد می تواند به نام خود یا کسانی که تحت ولایت و قیمومیت او باشند حساب پس انداز مسکن جوانان افتتاح کند.

در حال حاضر حداکثر سقف پرداخت تسهیلات مسکن جوانان در تهران در پایان سال پنجم سپرده ­گذاری مبلغ 210 میلیون تومان و در پایان سال پانزدهم نیز 400 میلیون تومان است. این تسهیلات برای شهرهای بزرگ نیز در پایان سال پنجم مبلغ 150 میلیون و در پایان سال پانزدهم 330 میلیون تومان تعیین شده است. همچنین برای شهرهای کوچک این دو سقف تسهیلاتی به ترتیب 100 میلیون و 290 میلیون تومان است.

با توجه به قیمت مسکن در شهرهای مختلف کشور قدرت پوشش تسهیلات مسکن جوانان برای خرید خانه توسط زوج ها نسبتاً مناسب است.

مدیرعامل بانک مسکن در ادامه گفت و گو با پایگاه خبری بانک مسکن تصریح کرد: از آنجا که خانوارها برای صاحب خانه کردن فرزندان شان در شرایط تورمی لازم است از مدل پس انداز تدریجی برای تجهیز منابع مورد نیازشان استفاده کنند، حساب مسکن جوانان یک خدمت مالی اعتباری مناسب به خانوارها است.



ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000