با حضور معاون اول ریاست جمهوری صورت گرفت

تقدیر ویژه دولت از مدیرعامل بانک مسکن

معاون اول ریاست جمهوری در جریان برگزاری مراسم تقدیر از بانک های عامل مشارکت کننده در طرح های پرداخت تسهیلات برای بازسازی مسکن روستایی و مناطق آسیب دیده، از بانک مسکن تقدیر ویژه کرد.
پایگاه خبری بانک مسکن

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا، در جریان برگزاری این مراسم با اشاره به سهم بیشتر بانک مسکن در پرداخت تسهیلات برای بهسازی، نوسازی و مقاوم سازی واحدهای مسکونی روستایی از یک سو و پرداخت تسهیلات به مناطق آسیب دیده ناشی از حوادث غیرمترقبه مانند سیل وزلزله در میان سایر بانک ها، از مدیرعامل، اعضای هیات مدیره و کارکنان مجموعه بانک مسکن به صورت ویژه قدردانی کرد.

در این مراسم، اسحاق جهانگیری، معاون اول ریاست جمهوری، ضمن قدردانی از خدمات ویژه بانک مسکن در این زمینه، با اهدای لوح سپاس به محمود شایان، مدیرعامل بانک مسکن از خدمات ایشان و مجموعه تحت مدیریت وی به صورت ویژه تقدیر کرد.

معاون اول رییس جمهوری در این مراسم به اشاره به اختصاص ۴۰ هزار میلیارد تومان از سوی نظام بانکی برای بازسازی و مقاوم سازی مسکن روستایی این اقدام را حرکتی بزرگ و قابل تقدیر از سوی شبکه بانکی برای تأمین مسکن برای محرومین در جهت تحقق آرمان های امام و شهدا است عنوان کرد و از بانک های عامل پرداخت کننده تسهیلات در این زمینه قدردانی کرد.

معاون اول رییس جمهوری با تقدیر از بانک مرکزی و بانک‌های عامل که در طرح مقاوم سازی و بازسازی واحد‌های مسکونی روستایی مشارکت داشته اند، بر ضرورت استمرار اینگونه طرح‌ها تاکید کرد. جهانگیری افزود: اختصاص ۴۰ هزار میلیارد تومان برای بهسازی و بازسازی واحد‌های مسکونی روستایی توسط نظام بانکی کاری بزرگ و ماندگار در کشور تلقی می شود.

ساخت 3.5 میلیون واحد مسکونی با تسهیلات بانک مسکن

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا، در جریان برگزاری این مراسم مدیرعامل بانک مسکن با اشاره به عملکرد بانک در حوزه تسهیلات حوادث غیر مترقبه از اواخر دهه 80 تاکنون اظهار داشت: براساس آمارهای مربوط به سرشماری نفوس و مسکن سال 95، از 80 میلیون نفر جمعیت کشور حدود 21 میلیون نفر یعنی 25 درصد جمعیت کشور در مناطق روستایی ساکن هستند. براساس همین آمار، مقدار واحدهای مسکونی کشور حدود 23 میلیون واحد است که حدود 5 میلیون و 400 هزار واحد آن یعنی تقریباً در حدود 24 درصد در مناطق روستایی قرار دارد.

به گفته مدیرعامل بانک مسکن این در حالی است که تولید محصولات دامی و کشاورزی مورد نیاز جمعیت کشور عمدتا توسط همین 25 درصد جمعیت کشور انجام می شود؛ ضمن اینکه در تولید سایر بخش ها از جمله صنعت، معدن و خدمات نیز روستاییان تاثیر بسزایی دارند.

شایان تاکید کرد: از این رو اهمیت اسکان و رفاه روستاییان و در نتیجه جلوگیری از مهاجرت آن ها به شهرها از جایگاه ویژه ای به خصوص در زمینه تامین مسکن برخوردار است.

وی افزود: با توجه به تلاش دولت در حمایت از تولید و تامین مسکن آحاد جامعه، بانک مسکن در اعطای تسهیلات ساخت 3 میلیون و 500 هزار واحد مسکونی، در راستای رسالت و ماموریت اصلی خود به عنوان یک بانک تخصصی و توسعه ای در زمینه مسکن در کنار سایر ماموریت ها خدمات گسترده ای را به مردم عزیز کشور ارائه کرده است و آمادگی دارد که به صورت قوی تر و گسترده تر در این زمینه خدمات خود را ارائه کند.

شایان خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه یکی از اهداف مهم دولت، احیا وبهسازی مناطق روستایی است، بانک مسکن از سال 88 تاکنون بالغ بر 520 هزار و 227 فقره تسهیلات، جمعا به مبلغ حدود 71 هزار میلیارد ریال برای مسکن روستایی پرداخت کرده است و همچنین تسهیلات اعطایی بازسازی مسکن روستایی و حوادث زلزله طی 8 سال گذشته بالغ بر 183 هزار واحد مسکونی روستایی به میزان 10 هزار و 500 میلیارد ریال بوده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر یکی از ماموریت های مهم بانک مسکن در راستای کمک به پیشبرد طرح اقدام ملی مسکن ،اعطای تسهیلات به حدود 140 هزار واحد مسکونی از مجموع 400 هزار واحد مسکونی برنامه ریزی شده برای اجرا در قالب این طرح است، افزود: تاکنون متقاضیان واجد شرایط این طرح بابت سهم مشارکت خود بالغ بر 63 هزار میلیاردریال نزد بانک مسکن واریز کرده اند.

شایان تاکید کرد: بانک مسکن ضمن تقدیر از زحمات و تلاش های دولت برای سازندگی کشور و همچنین بنیاد مسکن و حمایت های بانک مرکزی در اختصاص منابع به این امر مهم، آمادگی خود را مانند ادوار گذشته به عنوان بخشی از دولت برای توسعه کشور به خصوص در بخش مسکن شهری و روستایی اعلام می کند.

وی ادامه داد: همچنین از مسوولان عالی رتبه دولت و شبکه بانکی درخواست دارم تا برای افزایش توان خدمت رسانی بانک مسکن در این زمینه و به منظور ایجاد امکان ارائه بهتر خدمت،مساعدت لازم در خصوص افزایش سرمایه و تامین منابع بانک مسکن صورت گیرد.

وی همچنین در پایان از زحمات رییس کل بانک مرکزی به دلیل تلاش های بی وقفه وی به منظور ایجاد آرامش در بازار پول و جمع آوری موسسات غیرمجاز و همچنین پیش گیری از رقابت ناسالم نرخ سود در بین بانک های دولتی و خصوصی قدردانی کرد.

6008003/2/2021 9:15:10 AMhttps://www.hibna.ir/media/Image/2021/03/202103108343345810_Thum.jpg
6008003/2/2021 9:15:11 AMhttps://www.hibna.ir/media/Image/2021/03/202103108097017930_Thum.jpg
6008003/2/2021 9:15:10 AMhttps://www.hibna.ir/media/Image/2021/03/202103108343345810_Thum.jpg



ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000