پیشرفت ۶۸ درصدی پروژه‌های بازآفرینی شهری خراسان جنوبی

دسته بندی : اخبار مسکن
۱۴۰۰/۰۱/۲۲
در حوزه بازآفرینی شهری از ۴۴ قرارداد منعقد شده ۲۵ پروژه تحویل و ۱۹ پروژه دیگر در دست احداث است.
پایگاه خبری بانک مسکن

به گزارش پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا به نقل از وزارت راه و شهرسازی، وحید داعی مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی در خصوص پروژه‌های انجام شده طی سال گذشته و نیز برنامه‌های تعریف شده برای سال جاری توضیحاتی ارایه کرد.

وی ابتدا با بیان این که فرآیند توسعه همه جانبه در عرصه‌های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و کالبدی به منظور ارتقاء کیفیت زندگی در محدوده‌ها و محلات هدف در پیوند با شهر انجام می‌گیرد، تصریح کرد: مجموع مساحت محلات هدف بازآفرینی در سطح استان خراسان جنوبی ۱۰۰۷.۲ هکتار است. بیرجند، قاین، نهبندان، بشرویه، فردوس، خوسف و سرایان شهرهای مورد بررسی استان به شمار می‌روند که کل جمعیت آنها ۳۲۸ هزار و ۸۹۵ نفر برآورده شده و۱۱۰ هزار نفر معادل ۳۳.۶ درصد در محلات هدف ساکن هستند.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی با اشاره به آخرین وضعیت پروژه‌های بازآفرینی شهری این استان گفت: تا پایان دی ماه سال گذشته حدود ۵۷ درصد پروژه‌ها تحویل موقت شده و ۴۳ درصد نیز در حال اجرا هستند.

وی اظهار کرد: در مجموع از ۴۴ قرارداد منعقد شده در حوزه بازآفرینی شهری ۲۵ پروژه تحویل شده و ۱۹ پروژه دیگر در دست احداث است، در کل استان نیز پروژه‌ها پیشرفت فیزیکی ۶۸.۴۴ درصدی دارند.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی در ادامه به مهم‌ترین پروژه‌های اجرایی در شهرهای مختلف این استان اشاه کرد و گفت: در شهر بیرجند، احداث مرکز توسعه محله ۱۷ شهریور و خیرآباد، احداث خانه محله ۱۷ شهریور، اجرای کانال جمع‌آوری آب‌های سطحی و اصلاح شبکه و بازسازی انشعابات در محله موسی بن جعفر، احداث پارک محله‌ای، احداث سالن ورزشی و سرایداری دبستان ۱۰ کلاسه موسی بن جعفر از جمله پروژه‌های تحویل موقت و در دست اجرا به شمار می‌روند که این پروژه‌ها ۷۱.۴ درصد پیشرفت فیزیکی دارند.

داعی ادامه داد: در شهر بشرویه، کمک به بهسازی معابر محله پشت دیوار شهربند، احیا و بازآفرینی محور حاج علی اشرف، بهسازی معابر در محله سر پل بشرویه از جمله پروژه‌ها به شمار می‌روند و پروژهای بازآفرینی این شهر در مجموع ۹۵.۳ درصد پیشرفت فیزیکی دارند.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی با اشاره به این که پروژه‌های شهر فردوس ۱۳.۶ درصد پیشرفت دارند، افزود: احداث سالن ورزشی و احیا و بازآفرینی بافت تاریخی محله سردشت از جمله پروژه‌های در دست اجرا در فردوس به شمار می‌روند. در نهبندان نیز احداث خانه محله کوی صاحب الزمان، احداث شبکه آب و نوسازی انشعابات فرسوده سردشت وکوی صاحب الزمان و محله عاشور خانه را می توان نام برد که پروژه‌های این شهر پیشرفت ۶۸.۵ درصدی دارند.

به گفته وی در شهر خوسف می‌توان به بازسازی محور تاریخی میان ده در محله میان ده و در شهر سرایان، احیا و مرمت بازار میثم، احداث پارک ابوذر محله محمدآباد و در شهر قاین احداث خانه محله، خانه فرهنگ و اصلاح شبکه توزیع آب قسمتی از محله کوری اشاره کرد. میزان پیشرفت پروژه‌ها در سرایان ۹۸.۷۵ درصد، در قاین ۹۴.۵ درصد و در شهر خوسف نیز ۱۰۰ درصد برآورده شده است.

داعی با بیان این که امسال سه پروژه جدید در حوزه بازآفرینی شهر تعریف شده است، اظهار کرد: ساخت مرکز فرهنگی و هنری در بشرویه با اعتبار بالغ بر ۹۰۰ میلیون تومان، احداث خانه محله در شهر قاین با اعتبار یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان و پروژه بهسازی معابر محله پشت دیوار شهربند در بیرجند از پروژه‌های جدید در سال جاری به شمار می‌رود و همچنین تکمیل پروژه‌های باقی مانده از سال‌های قبل را نیز در دستور کار داریم.

به گزارش شرکت بازآفرینی شهری، وی افزود: در زمینه آموزشی نیز برنامه‌های جدیدی را در محلات هدف آغاز خواهیم کرد و همچنین مطالعه محله کارگران بیرجند نیز در دستور کار قرار دارد.



ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000