۶ خدمت بانک مسکن بروزرسانی شد

شش گروه از خدمات بانک مسکن برای سال 1400 به روز و رونمایی شدند.
پایگاه خبری بانک مسکن

معاون مدیرعامل در امور فناوری اطلاعات و ارتباطات بانک مسکن با اعلام این خبر به پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا، گفت: در راستای سیاست بازنگری و پالایش دستورالعمل های جاری بانک مسکن، مجموعه دستورالعمل های خدمات بانکداری الکترونیک برای سال 1400 به روزرسانی شد.

ساسان شیردل با این اینکه این دستورالعمل ها ضمن انطباق با آخرین رفتار سیستم های مرتبط با حوزه بانکداری الکترونیک در شش گروه دسته بندی می شوند، اظهار کرد: سیستم سپرده متمرکز، خدمات مرتبط با بانکداری الکترونیک، سیستم پس انداز و تسهیلات متمرکز، خدمات بانکی، خدمات سنتی بر بستر سامانه های الکترونیک و برچسب الکترونیک عوارض این شش گروه را تشکیل می دهند.

سیستم سپرده متمرکز

وی درباره این سیستم عنوان کرد: در سیستم سپرده متمرکز، دست کم شش خدمت ارائه می شود. یکی از این خدمات تعریف مشتریان در پایگاه مرکزی اطلاعات مشتریان بانک است. احراز هویت به صورت برخط و بیومتریک، افتتاح انواع سپرده، صدور انواع مسکن کارت و خدمات چک از دیگر خدمات قابل ارائه در سیستم سپرده های متمرکز است.

وی ادامه داد: در سال 1400 سه تغییر عمده در این سیستم، صورت گرفته است. نخستین تغییر، به ارتقای سیستم احراز هویت باز میگردد. در تغییر دوم، محدودیت های درنظرگرفته شده برای افراد بدحساب با الگوهای جدید تطبیق پیدا کرده است.

شیردل تصریح کرد: کنترل تعدد حساب مشتریان ، از دیگر تغییراتی است که برای سال 1400 انجام شده است.

خدمات مرتبط با بانکداری الکترونیک

عضو هیات عامل بانک مسکن گفت: در بخش خدمات مرتبط با بانکداری الکترونیک حداقل چهار خدمت به مشتریان ارائه می شود. اینترنت بانک و همراه بانک خدمات اصلی در این بخش به حساب می آیند.علاوه بر این دو، سایر خدمات بانکداری الکترونیک در قالب درگاه های مرتبط و سایر ابزارها نیز در این بخش متمرکز است.

سیستم پس انداز و تسهیلات متمرکز

وی درباره این بخش توضیح داد: این بخش همانطور که از نامش پیدا است متمرکز بر این دو حوزه است. در سال 1400 تغییری که در این بخش صورت گرفته، انتقال بخش حساب پس انداز این سیستم به سیستم سپرده های متمرکز است.

خدمات بانکی

شیردل درباره تغییرات صورت گرفته در حوزه خدمات بانکی، عنوان کرد: سامانه هایی از طرف بانک مرکزی برای خدمات بانکی طراحی شده است. این سامانه ها نظیر ساتنا، پایا، چکاوک و صیاد است. بخش خدمات بانکی به این سامانه ها اختصاص دارد.

وی افزود: در سال 1400 مهم ترین تغییر این بخش مربوط به صدور و کارسازی چک های صیادی است.

به گفته وی به روز رسانی لازم پیرامون دستورالعمل پیچک، (فاز جدید چک های صیادی مشتمل بر عملیات صدور، دریافت و انتقال چک) انجام شده است. با راه اندازی این سیستم در سیستم های داخلی شعب، خدمات الکترونیک بانک نیز با این مجموعه هماهنگ خواهد شد. مشتریان می توانند برای دریافت خدمات مرتبط به برنامه های موبایلی همچون آپ، و ... به پرداخت سازان مراجعه کنند.

خدمات سنتی بر بستر سامانه های الکترونیک

عضو هیات عامل بانک مسکن تاکید کرد: در سال های اخیر تلاش هایی برای ارائه خدمات مرتبط با تسهیلات و حساب های سنتی بر بستر الکترونیک شده است. درواقع سعی شده با الکترونیکی شدن برخی خدمات مرتبط با حساب ها و تسهیلات سنتی، پلی میان بانکداری الکترونیک و سنتی برقرار شود.

وی گفت: با انتقال تمامی حساب ها از سیستم نوین به سیستم سپرده های متمرکز، استفاده از این بخش عملا کاهش یافته است. بنابراین عمده دستورالعمل ها و رویه های تعریف شده برای این بخش، در سال جدید حذف شده است.

برچسب الکترونیک عوارض

وی عنوان کرد: یکی از خدماتی که بانک مسکن به مشتریان ارائه می دهد برچسب الکترونیک عوارض است. در قالب این طرح، دارندگان خودروهای کشور می توانند با تهیه برچسب پرداخت الکترونیکی و نصب آن روی شیشه ماشین، بدون توقف در محل ایستگاه های عوارضی، هزینه عوارض خود را پرداخت کنند.


کلید واژه ها


ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000