کارشناس مسکن اعلام کرد

شرط بهبود بازار مسکن در سال ۱۴۰۰

دسته بندی : اخبار مسکن
۱۴۰۰/۰۳/۰۱
یک کارشناس و صاحبنظر مطرح در حوزه مسکن شرط بهبود شرایط در بازار معاملات مسکن و بازار ساخت و ساز ملک در سال 1400 را تشریح کرد.
پایگاه خبری بانک مسکن

غلامرضا سلامی، کارشناس و صاحبنظر بخش مسکن در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا، اعلام کرد: تحولات بازار معاملات مسکن در سال های اخیر به خصوص در مقطع زمانی فعلی ارتباط مستقیمی با سیاست های دولت و حاکمیت در حوزه اقتصاد کلان و همچنین مسائل سیاسی و بین المللی دارد.به این معنا که در شرایط فعلی آنچه بیش از عوامل و پارامترهای درونی اثرگذار بر بازار مسکن می تواند سمت و سوی قیمت ها وحجم معاملات و به طور کلی جهت بازار معاملات مسکن را مشخص کند مربوط به اثر متغیرهای بیرونی اثرگذار بر بازار است.

سلامی خاطرنشان کرد: تحولات سیاسی و بین المللی و همچنین متغیرهای اقتصاد کلان در سال 1399 بر جهت بازارهای اقتصادی و نرخ ها و همچنین رفتار سرمایه گذاران به میزان قابل توجهی اثر گذاشت و این تغییرات در بازار مسکن نیز خود را نشان داد.

وی ادامه داد: در شرایط فعلی و برای سال 1400 نیز متغیرهای بیرونی اثرگذار بر بازار مسکن به خصوص نرخ ارز و تحولات سیاسی و بین المللی به میزان قابل توجهی تعیین کننده جهت و سمت وسوی بازار مسکن خواهد بود.

سلامی با بیان اینکه لازم است سیاست گذار مسکن و کارشناسان این بخش راهنمایی درست و مناسبی در خصوص تشریح شرایط موجود به متقاضیان بازار ملک و فعالان این بازار ارائه دهند، تصریح کرد: شرایط بازار معاملات مسکن و سایر بازارهای موازی این بازار در سال 1400 به طور مستقیم به مسائل سیاسی و کنش های بین المللی بستگی دارد و در صورتی که نتوان این کنش ها را به درستی انجام داد و فضای بین المللی را به نفع تحولات داخلی و اقتصادی بهبود بخشید، شرایط در سال 1400 تغییر چندانی به لحاظ ساماندهی اقتصادی و بازدهی و افزایش نرخ ها در سال 1399 نخواهد داشت.

به اعتقاد وی در واقع متغیرهای غیراقتصادی و کنش های سیاسی و بین المللی در راستای کاهش تنش های سیاسی و بین المللی در سال 1400 می تواند جهت و سمت وسوی قیمت ها، نرخ ها و وضعیت معاملات در بازارهای اقتصادی از جمله بازار مسکن را مشخص کند.

وی تاکید کرد: لازم است دولت و مجموعه سیاست گذاران برنامه های منسجمی به منظور برون رفت از شرایط فعلی اقتصادی و غیراقتصادی ارائه دهند چرا که بی عملی و منتظر ماندن در فضای فعلی اقتصادی و غیراقتصادی می تواند منجر به ادامه شرایط نابسامان در بازارها از جمله بازار مسکن شود.

وی با بیان اینکه در تحولات قیمت و حجم معاملات مسکن متغیرهای اقتصاد کلان نقش قابل توجهی دارند، گفت: هم اکنون متغیرهای اقتصاد کلان و بازارهای موازی بازار مسکن مانند بازار معاملات سهام، ارز، سکه و ... به طور مستقیم تحت تاثیر شرایط سیاسی و تحریم ها قرار دارد و تغییر شرایط در متغیرهای غیر اقتصادی می تواند شرایط را در اقتصاد کلان و همچنین مجموعه بازارهای اقتصادی از جمله بازار مسکن تغییر دهد.



ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000