بانک مسکن به شعب خود ابلاغ کرد

سقف جدید تسهیلات مسکن خانواده شهدا و ایثارگران

بانک مسکن به شعب خود در سراسر کشور، سقف های جدید تسهیلات مسکن ایثارگران و خانواده شهدا را ابلاغ کرد.
پایگاه خبری بانک مسکن

به گزارش پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا، این تسهیلات در گروه تسهیلات تکلیفی بانک مسکن قرار دارد که این بانک خود را متعهد به پرداخت آن طبق ضوابط بالادست می داند.

براین اساس سقف تسهیلات خرید و ساخت مسکن مخصوص خانواده شهدا و ایثارگران در شهرهای با جمعیت بیش از یک میلیون نفر و مراکز استان ها به 300 میلیون تومان افزایش پیدا کرده و در سایر شهرستان ها و روستاها نیز به ترتیب به 250 میلیون و 200 میلیون تومان رسیده است.

این تسهیلات بعد از معرفی واجدین شرایط از سوی بنیاد شهید و امور ایثارگران قابل پرداخت است.

در مصوبه بانک مسکن برای پرداخت این نوع تسهیلات آمده است: آن دسته از متقاضیانی که معرفی‌نامه صادره آن‌ها قبل از ابلاغ این نامه عمومی به بانک ارائه و به ثبت رسیده و قرارداد تسهیلاتی آن‌ها در دفترخانه ثبت نشده باشد، در صورت ارائه معرفی‌نامه جدید از سوی بنیاد شهید و امور ایثارگران (اعتبار ابلاغی سال 1400) می‌توانند از سقف تسهیلات ابلاغی جدید بهره‌مند شوند.

با این حال افزایش سقف تسهیلات برای آن دسته از متقاضیانی که قرارداد آنها در سیستم تسهیلاتی بانک ثبت قطعی شده است، قابل تسری نیست.

براساس این گزارش تسهیلات جهت خرید و ساخت واحد مسکونی مربوط به خانواده شهدا و ایثارگران با نرخ سود 4 درصد به متقاضیان پرداخت می شود. این تسهیلات با معرفی نامه بنیاد شهید و امور ایثارگران قابل پرداخت است و حداکثر مدت زمان بازپرداخت آن 20سال می باشد.

برای دریافت سقف تسهیلات باید 80 درصد ارزش کارشناسی ملک که توسط ارزیاب بانک محاسبه و در گزارش ارزیابی درج می شود، تکافوی تسهیلات را بنماید.

همچنین اعطای تسهیلات فروش اقساطی خرید و یا ساخت مسکن در قالب تسهیلات مسکن زوجین به معرفی‌شدگان تسهیلات مسکن ایثارگران امکان‌پذیر می‌باشد .بر این اساس، شخص دارای معرفی‌نامه، می‌تواند از سقف تسهیلات مد نظر (در چارچوب ضوابط این تسهیلات و قاعدتاً با لحاظ مبلغ تسهیلات تعیین شده از سوی نهاد ذی‌ربط در معرفی‌نامه صادره) استفاده کرده، همسر وی نیز از تسهیلات مسکن از محل صندوق پس‌اندازمسکن یکم، صندوق پس‌انداز مسکن، حساب پس‌انداز مسکن جوانان، اوراق گواهی حق تقدم استفاده از تسهیلات مسکن و یا توام بهره مند شود.

اعطای تسهیلات جعاله از محل اوراق ممتاز، با سپرده یا بدون سپرده و یا به صورت توام تا سقف های مقرر به صورت هم‌زمان و غیر هم‌زمان نیز امکان‌پذیر می‌باشد.

براساس گزارش هیبنا، پرداخت تسهیلات ایثارگران منوط به افتتاح حساب قرض الحسنه پس انداز با حداقل مانده 2 میلیون ریال امکان پذیر است.



ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000