یکشنبه 4 اسفند 1398 ساعت 08:23

تجهیز ۶ شعبه بانک مسکن به سامانه خدمات بانکی نابینایان

سامانه ارایه خدمات بانکی نابینایان با هدف افزایش رضایتمندی مشتریان نابینا و سهولت بهره‌مندی این قشر از خدمات بانکی، در 6 استان کشور به بهره برداری رسید.

به گزارش پایگاه خبری بانک مسکن – هیبنا، طبق قانون حمایت از حقوق معلولان، همه نهاد ها موظف شدند خدمات خود را برای همه اقشار جامعه دسترس پذیر کنند تا نابینایان نیز بتوانند مانند سایر مردم جامعه، از فرصت های برابر بهره مند شوند.
با استفاده از این سامانه، مشتریان نابینا بدون نیاز به حضور همراه می توانند، فرم های درخواست انواع عملیات بانکی مانند: افتتاح حساب، دریافت وجه، واریز وجه، خدمات کارت و ...، را با استفاده از ورودی و خروجی های صوتی و بریل تکمیل نموده، سپس فرم های تکمیل شده توسط چاپگر باجه پرینت و برای انجام عملیات در اختیار مسوول مربوطه قرار می‌گیرد.
سامانه خدمات بانکی نابینایان شامل دستگاه برجسته نگار و نرم افزار فرم های بانکی است که دارای صفحه کلید و نمایشگر بریل بوده و تکمیل فرم های بانکی با استفاده از صفحه کلید توسط نابینایان انجام می شود.
همچنین، نرم افزار فرم های بانکی روی رایانه باجه نصب شده و خروجی صوتی بر روی تمامی بخش های فرم های بانکی فعال است.
این سامانه با هدف افزایش رضایتمندی مشتریان نابینا و سهولت بهره‌مندی این قشر از خدمات بانکی، در 5 شعبه مرکزی استان های تهران، البرز، اصفهان، آذربایجان شرقی، فارس و شعبه قائم خراسان رضوی به بهره برداری رسید.
بانک مسکن پس از استفاده و بهره برداری نابینایان از این 6 شعبه، در نظر دارد به تدریج تمامی شعب مراکز استان های کشور را به سامانه خدمات بانکی نابینایان تجهیز کند تا این امکان در اختیار روشندلان در سراسر کشور قرار گیرد.



کلید واژه ها



حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به پایگاه خبری بانک مسکن است و استفاده از مطالب با ذکر منع بلامانع است
Powerd By Tasvirnet