مدیر عامل شرکت عمران شهرهای جدید در گفتگو با هیبنا:
تصویر بیرونی شهرهای جدید ارتقاء می یابد
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا، حبیب الله طاهرخانی معاون وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه سیاست و تمرکز شهرهای جدید در کنار ساخت واحدهای مسکونی، دسترس پذیرتر شدن شهرهای جدید با اجرای دو سیاست اساسی دنبال می شود گفت: یکی از سیاست هایی که برای دسترس پذیرتر شدن شهرهای جدید در دستور کار است اجرایی شدن سیستم حمل و نقل ریلی است. به همین دلیل ساخت مترو در برخی شهرهای جدید آغاز و در برخی شهرهای جدید مثل هشتگرد، مترو به پایان رسیده است.
وی ادامه داد: بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته مترو شهر جدید بهارستان_ اصفهان ، شهر جدید گلبهار_ مشهد و فولاد شهر_ به اصفهان سال آینده به مرحله افتتاح می رسند.
مدیر عامل شرکت عمران شهرهای جدید با تاکید بر اینکه تجربه به ما نشان داده است که تا هر میزان سیستم دسترسی پایدار و مناسب و انبوه و ارزان را در بین شهرهای جدید و شهرهای مادر و کلان ایجاد کنیم درصد توفیق سیاست ایجاد شهرهای جدید افزایش می یابد ادامه داد: سیاست دوم ما در کنار توسعه حمل و نقل ریلی و مترو ، توسعه آزاد راهی و بزرگراهی است.
طاهرخانی اضافه کرد: در بخش توسعه آزاد راهی و بزرگراهی، طرح ها و برنامه های متعددی در این حوزه تعریف و در حال اجرا است.
وی ادامه داد: مهمترین برنامه های توسعه آزاد راهی، آزاد راه سهند _ تبریز است که با افتتاح آن که به زودی صورت خواهد گرفت علاوه بر تامین مسکن تبریز و دسترسی خوب به زمین مناسب برای احداث واحدهای مسکونی می تواند مسیر دسترسی تبریز به شهر جدید سهند را به 12 دقیقه کاهش دهد.
طاهرخانی گفت: در شهر جدید صدرا نیز دو بزرگراه را شروع و به اتمام رساندیم و در حال حاضر در آزاد راه اصفهان _ شیراز و قطعه هفتم دسترسی شهر جدید صدرا_ شیراز را میسر می کند که در دستور کار است.
وی با اشاره به اینکه با این برنامه ها هدف ما دسترس پذیرتر کردن شهرهای جدید است اظهار داشت: برنامه ریزی بر روی ارتقاء کیفیت و شاخص های زندگی در شهرهای جدید با ایجاد خدمات روبنایی، فرهنگی و مراکز محله با استفاده از ظرفیت و مشارکت بخش خصوصی برای ایجاد مراکز محلات است. این اقدامات با هزینه های صورت گرفته از سوی شرکت عمران شهرهای جدید بسیاری از مشکلات گذشته مثل کمبود مدارس را برطرف کرده است.
مدیر عامل شرکت عمران شهرهای جدید ادامه داد: تلاش ما این است که یک سطحی از خدمات را در شهرهای جدید ایجاد کنیم که این جریان خدمات دهی که صرفا از شهر جدید به کلان شهر است بر عکس شود که در این خصوص به عنوان مثال در شهر جدید پردیس با اقداماتی که در توسعه پارک فناوری صورت گرفته است جریان بین تهران و پردیس دو سویه شود.
وی تاکید کرد: با این اقدامات که شامل دسترس پذیرتر شدن شهرهای جدید و اقدامات فرهنگی و روبنایی مطمئن هستیم که تصویر بیرونی شهرهای جدید در سال های آتی از لحاظ کیفیت و سکونت و کیفیت زندگی قطعا ارتقاء می یابد.