مدیرشعب بانک مسکن استان:

نهضت ملی مسکن، طرحی ماندگار برای خانه دار شدن کردستانی‌ها

مدیرشعب بانک مسکن کردستان، در نشست خبری با اصحاب رسانه استانی، بانکها را به تامین مالی طرح نهضت ملی مسکن تشویق و نهضت ملی مسکن را طرحی ماندگار برای خانه‌دار شدن شهروندان کردستان عنوان کرد.
پایگاه خبری بانک مسکن

به گزارش خبرنگار استانی پایگاه خبری بانک مسکن – هیبنا: امید راست بین مدیرشعب بانک‌ مسکن کردستان، در این نشست خبری، با تشریح اقدامات بانک مسکن در طرح نهضت ملی گفت: در حال حاضر با معرفی اداره کل راه و شهرسازی، بیش از ۹ هزار کردستانی متقاضی مسکن ملی، در بانک مسکن افتتاح حساب کرده‌اند و از این تعداد، پنج هزار واحد مسکونی آماده عقد قرارداد است و قرارداد پرداخت تسهیلات با یک هزار نفر نیز به منعقد شده است.
وی افزود: دوران بازپرداخت طرح نهضت ملی مسکن 20 ساله است که از این 20 سال، سه سال دوران مشارکت و تنفس و 17 سال مدت قسط بندی تسهیلات است.
راست بین درخصوص تسهیلات خودمالکین نیز اظهار کرد: کسانی که دارای زمین سنددار هستند می‌توانند در طرح نهضت ملی با عنوان خود مالک ثبت نام کنند و بدون استفاده از بند ج، از تسهیلات این طرح به ازای هر واحد در مرکز استان ۳۵۰ میلیون تومان، در شهرستان‌های تابعه ۳۰۰ میلیون تومان و در روستا‌ها نیز ۲۵۰ میلیون تومان استفاده کنند.
مدیر شعب بانک مسکن کردستان به میزان آورده متقاضیان طرح نهضت ملی اشاره کرد و ادامه داد: تاکنون در مجموع پنج هزار میلیارد ریال توسط واجدین شرایط و افرادی که افتتاح حساب کردند واریز شده که از این میزان ۲ هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال به حساب سازنده گان واریز شده است.
وی بر سهم ۳۵ درصدی بانک مسکن از پرداخت تسهیلات تکلیفی که به شبکه بانکی استان تکلیف شده، تاکید کرد و گفت: در بخش تسهیلات غیر تکلیفی شامل ساخت، خرید و تعمیر مسکن و سایر تسهیلات، ۶ هزار و ۲۷۹ فقره تسهیلات با اعتباری بیش از ۷ هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال پرداخت شده که بیش از 90 درصد این تسهیلات در بخش مسکن بوده است.
راست بین به نقش محوری بانکها در حمایت از طرح نهضت ملی مسکن اشاره کرد و افزود: بانکها با حمایت از طرح نهضت ملی مسکن می توانند ضمن افزایش میزان توانگری مالی خصوصا از محل وصول اقساط دریافتی تسهیلات، نقش بنیادی در خانه دار شدن شهروندان کردستانی داشته باشند و لازم است با توجه به تکلیف دولت محترم، سایر بانکها نیز نسبت به پرداخت تسهیلات طرح نهضت ملی مسکن اقدام کنند.
مدیر شعب بانک مسکن کردستان با بیان اینکه تسهیلات بانک مسکن در ۲ بخش تسهیلات تکلیفی و غیرتکلیفی به متقاضیان پرداخت می شود، گفت: در بخش تسهیلات تکلیفی هم چون پرداخت قرص الحسنه ازدواج، خود اشتغالی نهادهای حمایتی و جوان گرایی و فرزند آوری، حوادث غیرمترقبه، بافت فرسوده و روستایی و فروش اسقاطی مسکن مهر در سال گذشته در کردستان ۲ هزارو ۳۹۰ فقره تسهیلات به مبلغ یک هزار و ۹۲۴ میلیارد ریال پرداخت شده است.
وی در پایان گفت: هدف دولت در طرح نهضت ملی مسکن ، ساخت 87 هزار واحد مسکونی در مدت 4 سال در استان کردستان است که با اقدامات سازنده بانک مسکن در شروع این طرح و درصورت مشارکت همه بانکهای استان در تامین مالی آن، تحقق این هدف دور از دسترس نخواهد بود.



ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000