امروز » شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۵۷

تاریخ انتشار خبر : ۱۳۹۶/۰۴/۱۰ ۱۲:۲۸:۲۱


مسکن اجتماعی در فاز اجرا قرار گرفت

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی گفت: مسکن اجتماعی از ابتدای سال جاری با هدف تامین سالیانه ۱۰۰ هزار مسکن برای اقشار کم درآمد کلید خورده است.

به گزارش پایگاه خبری بانک مسکن، حامد مظاهریان در گفت‌ و گو با ایسنا اظهار کرد: بر اساس مصوبه اسفند ماه ۱۳۹۵ برنامه های اجرایی مقاطع استانی مسکن اجتماعی انجام شده و این طرح عملا وارد فاز اجرایی شده است.

وی با بیان اینکه بنیاد مسکن مسوول اجرای طرح مسکن اجتماعی است گفت: در این برنامه پیش بینی شده که سالیانه ۱۰۰ هزار واحد مسکونی برای گروه های کم درآمد تامین شود.

به گفته مظاهریان، مسکن اجتماعی هم اکنون در فرآیند مناسبی قرار دارد و در سال اول به اهداف تعیین شده خواهد رسید.

بر اساس این گزارش، هیات وزیران در اسفند 95 با هدف حمایت دولت از تامین مسکن گروه‌های کم درآمد و در راستای اجرای سیاست های دولت یازدهم در بخش مسکن طی سال های ۱۴۰۰-۱۳۹۶ برنامه ای در دو قالب مسکن اجتماعی و مسکن حمایتی را مصوب کرد.

در این طرح برنامه ریزی برای حمایت از ۱۰۰ هزار خانوار در هر سال طی سال های ۱۴۰۰-۱۳۹۶ صورت گرفته است که در این برنامه کمک هایی در قالب تسهیلات ساخت و خرید مسکن ملکی، پرداخت تسهیلات به سازندگان مسکن استیجاری، ساخت مسکن استیجاری، پرداخت کمک اجاره و تسهیلات  قرض الحسنه ودیعه مسکن پیش بینی شده است. این برنامه به منظور کمک به ساخت مسکن استیجاری و تقویت بازار اجاره و همچنین خرید مسکن ملکی، تسهیلاتی در نظر گرفته  شده است.


خبر مرتبط

کلید واژه ها



حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به پایگاه خبری بانک مسکن است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است
Powerd By Taminmohtava