شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۳:۱۴

بررسی مشکلات و برنامه های پیش روی نظام بانکی

نشست مشترک دکتر لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی با روسای بانک های دولتی و خصوصی با هدف بررسی مشکلات نظام بانکی کشور برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا به نقل از شبکه اخبار اقتصادی و دارایی (شادا)، دکتر علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی با روسای بانک های خصوصی و دولتی دیدار و گفت‌وگو کرد.
در این نشست که در تالار آیینه ساختمان مشروطه مجلس برگزار شد، برخی از مشکلات بانک ها از جمله وضعیت معوقات بانکی، نحوه واگذاری املاک و اموال، نحوه نظارت دستگاه های نظارتی بر عملکرد بانک ها، نحوه تخصیص ارز، مقررات و پیرامون بانک ها مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
دکتر لاریجانی در این دیدار با اشاره به موضوعات مطرح شده از سوی روسای بانک ها درباره نحوه عملکرد دستگاه های نظارتی بر عملکرد نظارت بانکی، گفت: یکی از مطالب مطروحه در نشست امروز شرایط نظارت دستگاه های نظارتی و بازرسی بر عملکرد و اقدامات بانک ها است، حال این موضوع مطرح می شود که با توجه به شرایط تحریمی و تلاش بانک ها برای مقابله با آن، باید شرایط برای نظام بانکی تسهیل شود.
وی ادامه داد: در این رابطه به نظر من روسای بانک های دولتی و خصوصی باید پیشنهادات خود را ارایه کنند تا چارچوبی برای شرایط کنونی مدون شود تا دستگاه های نظارتی و بازرسی بر اساس چارچوب و قواعد جدید بر عملکرد بانک ها نظارت کنند.


کلید واژه ها



حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به پایگاه خبری بانک مسکن است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است
Powerd By Taminmohtava