دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۵:۴۷

توجه کشورهای توسعه یافته به بانکداری اسلامی

فرهاد دژپسند به نقش پررنگ بانکداری اسلامی در کشورهای توسعه یافته تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا، فرهاد دژپسند در سی امین همایش بانکداری اسلامی با بیان اینکه قوانین بانکداری اسلامی ایران می تواند پس از 4 دهه الگوی دیگر کشورها باشد، گفت: در حال حاضر ما در برخی از مبانی بانکداری اسلامی دچار اشکال هستیم. به همین دلیل نتوانستیم در اجرای این قوانین به نحو مطلوب عمل کنیم.

وی با بیان این موضوع که عملکرد بانکی شرایط سخت و پرتنشی را پشت سر می گذارد، گفت: باید نقاط ضعف نظام بانکی منصفانه مطرح شود و برای حل مشکلات آن دست کمک دراز کرد. وزیر امور اقتصادی و دارایی با بیان اینکه بانکداری در دنیا در حال تحول با سرعت بالا است به این نکته اشاره کرد که بانکداری اسلامی مورد توجه بسیاری از کشورها از جمله کشورهای مدافع اقتصاد سرمایه داری قرار گرفته است.

وی افزود: ایجاد قابلیت برای رقابت در عرصه ی بانکداری اسلامی کار سخت اما شدنی است.

دژپسند با بیان اینکه باید از فن آوری های نوین برای بهبود رقابت با کشورهای دنیا استفاده کرد گفت: در این شرایط باید به توانمند سازی تمام کارکنان نظام بانکی نیز توجه کنیم.

وی افزود: امروز به واسطه ی برخی از کاستی ها در توان مندی تخصصی کارکنان نظام بانکی نسبت به قوانین بانکداری ، برخی از قوانین نظام بانکی به شکل مطلوب پیاده نمی شود.

وزیر امور اقتصادی و دارایی در پایان تاکید کرد: برای حل مسئله نرخ سود در نظام بانکی باید به یک تعریف مشخص برسیم که از یک سو مورد تایید قوانین اسلامی باشد و از سوی دیگر برای بهره مندی فعالان اقتصادی شرایط را فراهم کنیم.


کلید واژه ها



حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به پایگاه خبری بانک مسکن است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است
Powerd By Taminmohtava