امروز » سه‌شنبه ۱ خرداد ۱۴۰۳ ساعت ۰۹:۳۸

تاریخ انتشار خبر : ۱۳۹۸/۰۸/۱۸ ۰۸:۳۷:۳۳


روند نزولی قیمت مسکن ادامه دارد

عضو هیأت رییسه کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه قیمت مسکن در چند ماه اخیر در مسیر نزولی قرار گرفته و این روند تداوم خواهد داشت، گفت: در حال حاضر زمینه برای تحریک سازندگان به تولید مسکن فراهم است.

به گزارش پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا، علیم یارمحمدی، با اشاره به الزامات ساماندهی بازار خرید و اجاره مسکن، گفت: قیمت مسکن همواره تابعی از وضعیت عرضه و تقاضا است، یعنی آنکه به هر میزانی که تقاضا بالا رفته و عرضه کاهش یابد، قیمت مسکن افزایش خواهد یافت، از این رو وضعیت بازار اجاره مسکن نیز از این امر مستثنی نیست.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: خوشبختانه قیمت مسکن که در مدت بیش از یک سال اخیر با رشد مواجه بوده، در چند ماه اخیر در مسیر نزولی قرار گرفته و این روند تداوم خواهد داشت.

عضو هیأت رییسه کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: در خصوص افزایش اجاره بها نیز به نظر می رسد، با افزایش قیمت مسکن و کاهش معاملات خرید و فروش، خانوارها مجبور به تأمین مسکن اجاره ای شده اند و این مسئله موجب افزایش نرخ اجاره مسکن در چند ماه اخیر شده است.

یارمحمدی تاکید کرد: در شرایط کنونی بخش اعظمی از خانوارها به دلیل افزایش نرخ اجاره مسکن دچار مشکلات اقتصادی شدیدی شده اند و این مسئله موجب تشدید مهاجرت معکوس در کلان شهرها شده است.

عضو هیأت رییسه کمیسیون عمران مجلس افزود: تنها راهکار ساماندهی بازار اجاره مسکن، تولید مسکن به ویژه مسکن استیجاری و افزایش عرضه است، در این صورت می توان به بهبود وضعیت و متعادل شدن قیمت ها امید داشت.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی گفت: در حال حاضر زمینه برای تحریک سازندگان به تولید مسکن فراهم است و دولت باید با ارایه راهکارهای تشویقی از جمله ارایه زمین رایگان، سازندگان را به سمت تولید مسکن ترغیب کند.

وی تاکید کرد: برای ادامه روند نزولی قیمت مسکن و ساماندهی این بازار دولت باید در دراز مدت برنامه هایی همچون تولید گسترده و انبوه مسکن را عملیاتی کند. قطعا در صورت افزایش تولید مسکن و پاسخ به تقاضای واقعی، قیمت ها متعادل و مثبت خواهد شد.

این عضو هیأت رییسه کمیسیون عمران مجلس همچنین با اشاره به آغاز اجرای برنامه ملی اقدام مسکن گفت: در شرایط کنونی دولت و وزارت راه و شهرسازی برنامه ریزی گسترده ای را برای تولید مسکن در کشور انجام داده که امیدواریم با عملیاتی شدن آن شاهد یک تحرک در بازار مسکن باشیم.


کلید واژه ها



حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به پایگاه خبری بانک مسکن است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است
Powerd By Taminmohtava