یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۱:۲۸

آغاز عملیات اجرایی طرح اقدام ملی مسکن در شهر جدید فولادشهر

آئین کلنگ زنی ۳۰۰۰ واحد مسکونی در طرح اقدام ملی،بصورت ویدئو کنفرانس با حضور معاون اول رئیس جمهور، وزیر راه و شهرسازی و مسوولین استانی، در شهر جدید فولاد شهر برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا به نقل از وزارت راه و شهرسازی، همزمان با هفته بزرگداشت مقام معلم و به دستور اسحاق جهانگیری، معاون اول رییس جمهور، کلنگ احداث ۳۰۰۰ واحد مسکونی ویژه فرهنگیان در شهر جدید فولادشهر به زمین زده می شود.

علیرضا قاری قرآن مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان، با بیان اینکه در طرح اقدام ملی مسکن کشور، تعداد هفتاد هزار و ۷۸۰ واحد مسکونی سهم استان اصفهان است گفت: از سهمیه تعلق گرفته به استان اصفهان تعداد چهارده هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی به شهرجدید فولاد شهر اختصاص یافته که از این میزان ۳۰۰۰ واحد ویژه فرهنگیان است و عملیات اجرایی آن در روز آتی آغاز می شود.

وی افزود: تعداد واحد اختصاص یافته به فرهنگان در طرح اقدام ملی شهرجدید فولادشهر، مطابق با تفاهمنامه منعقده فی مابین وزارت راه و شهرسازی و وزارت آموزش و پرورش بوده و علاوه بر فرهنگیان واجد شرایط فولادشهر، فرهنگیان شهرهای اصفهان، لنجان، فلاورجان و نجف آباد نیز در صورت دارا بودن شرایط، قادر به ثبت نام در طرح اقدام ملی مسکن شهر جدید فولادشهر بودند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان با اشاره به اینکه تامین اراضی جهت احداث واحدهای مسکونی ویژه فرهنگیان در طرح اقدام ملی شهرجدید فولادشهر، با همت و تلاش شرکت عمران فولادشهر انجام پذیرفته است اذعان داشت: این واحدها شامل ۸ قطعه مسکونی به مساحت هفتاد و هشت هزار و ۶۴۷ مترمربع با سطح اشغال ۴۰ درصد و تراکم ۲۰۰ درصد بوده و در ۵ طبقه مسکونی ساخته می شود.

وی همچنین گفت: این اراضی دارای تمامی امکانات مورد نیاز از جمله خدمات زیربنائی، خدمات رو بنائی، آماده سازی و خدمات شهری است.

وی در خصوص نحوه ی طراحی و هزینه ساخت واحدهای ویژه فرهنگیان در طرح اقدام ملی مسکن شهرجدید فولادشهر توضیح داد: این واحدها به مساحت های ۷۰ الی ۱۲۰ متری بوده و بصورت ۱ الی ۳ خوابه در حال طراحی است. همچنین هزینه ساخت این واحدها از طریق آورده متقاضیان و تسهیلات یکصد میلیون تومانی طرح اقدام ملی تأمین می شود.

قاری قرآن در پایان گفت: ثبت نام از متقاضیان فرهنگی واحدهای مزبور قبلا ًتوسط وزارت آموزش و پرورش انجام شده است و افراد حائز شرایطِ مشخص شده می توانند براساس اطلاع رسانی در روزهای آتی جهت تکمیل مدارک به ستاد آموزش و پرورش در مرکز استان مراجعه کنند.


کلید واژه ها



حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به پایگاه خبری بانک مسکن است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است
Powerd By Taminmohtava