جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۰۹

افزایش حداکثری میزان شیوع کرونا

بررسی ها نشان می دهد که آمارهای فوتی و شیوع کرونا در کشور به بیشترین مقدار رسیده و نیاز است که شهروندان توصیه های بهداشتی را به شکل جدی اجرایی کنند.

به گزارش پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا، بر اساس گزارش مرکز بهداشت در روز گذشته میزان مبتلایان روزانه به رقم 4 هزار و 151 نفر رسیده و میزان فوتی ها نیز 227 نفر گزارش شده است. رقم ابتلای بالای 4 هزار نفر از ابتدای زمان آماردهی بی سابقه بوده است. همچنین میزان بیماران با وضعیت بد نیز بالای 4200 نفر ثبت شده که این موضوع نشان می دهد در روزهای آینده همچنان میزان فوتی رقم بالایی خواهد بود.

در این شرایط بانک ها یکی از اماکن پرتردد برای ارائه خدمات به مردم هستند. از ابتدای شیوع بیماری شبکه بانکی سعی کرده که با فعال نگه داشتن خدمات خود به شکل حضوری و غیرحضوری هیچ چالشی را برای مردم ایجاد نکند، از سوی دیگر در بانک ها پروتکل های بهداشتی رعایت شده و از مردم نیز خواسته شده که حتما با ماسک وارد شعبات بانکی شوند. اما در حال حاضر، نیز بسیاری از کارمندان بانک، به علت حضور و فعالیت خود دچار این بیماری شده و در نتیجه با شرایط سختی روبرو شدند، هر چند که خدمت دهی به مردم در این شرایط سخت نیز ادامه دارد. نکته مهم این است که شرایط شهر تهران و سایر شهرهای شلوغ بحرانی است و نیاز است که هشدار درباره این بیماری جدی گرفته شود. آمارها نشان می دهد که طی ۲۴ ساعت گذشته بالغ بر ۸۲۸ بیمار جدید در بیمارستان‌های تهران بستری شدند که از این تعداد ۱۱۳ بیمار در بخش مراقبت ویژه و ۷۱۵ نفر در بخش‌های عادی بستری شدند. کارشناسان بهداشتی با اشاره به سرعت بالای انتقال پذیری این بیماری و احتمال آلودگی در فضاهای عمومی از جمله وسایل حمل و نقل عمومی، تاکید می کنند که در این شرایط به هیچ عنوان خروج افراد در شرایطی که ضرورتی وجود ندارد، توصیه نمی‌شود. از نگاه برخی از کارشناسان، وضعیت در استان تهران از حالت قرمز هم فراتر رفته است و به نظر نمی رسد که محدودیت‌هایی که اعمال شده است بتواند تاثیر قابل توجهی در کاهش موارد ابتلا و قطع زنجیره انتقال ویروس داشته باشد. برخی از کارشناسان تاکید می کنند که نیاز است در شرایط کنونی، سخت گیری ها بیشتر از گذشته شود و در نتیجه زنجیره شیوع بیماری قطع شود، در غیر اینصورت در روزهای آینده میزان بیماری و فوت کرونا بیشتر از گذشته می شود. سخت گیری ها در مقابل کرونا در بسیاری از کشورهای دنیا افزایش یافته و کشور چین با همین روش، توانست سطح شیوع را در یک کشوری با جمعیت میلیاردی به صفر برساند. این در حالی است که در کشور مسوولان عنوان می کنند که مردم پروتکل های بهداشتی را رعایت نمی کنند و از سوی دیگر، وضع شکننده اقتصادی نیز شرایط را برای در خانه ماندن تمام افراد سخت کرده است. در حال حاضر، توصیه ها بر این است که در تعطیلی های پیش رو، مردم در خانه مانده و از سفرهای غیرضروری پرهیز کنند.


کلید واژه ها



حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به پایگاه خبری بانک مسکن است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است
Powerd By Taminmohtava