امروز » یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۴:۵۴

تاریخ انتشار خبر : ۱۴۰۰/۰۱/۲۸ ۰۸:۵۸:۴۴


بیش از ۳۰۰۰ هکتار بافت ناکارآمد در استان اردبیل نیاز به بازآفرینی و نوسازی دارد

۳۲۳۶ هکتار بافت ناکارآمد در استان اردبیل نیاز به بازآفرینی و نوسازی دارد.

به گزارش پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا به نقل از وزارت راه و شهرسازی، شهرام باباخانی معاون مسکن و ساختمان راه و شهرسازی استان اردبیل در بازدید از پروژه های بازآفرینی اردبیل با اعلام این مطلب اظهار کرد: برای احیا و بازسازی واحدهای فرسوده شهری در این استان تسهیلات کم بهره اختصاص داده می‌شود و متقاضیان می توانند برای هر واحد ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات از بانک‌های عامل دریافت کنند.

وی گفت: طرح‌های بازآفرینی شهری در قالب فضای سبز، پارک محله و آسفالت محله از سال ۹۴ در این استان شروع شده و در سال ۹۸ افزون بر۲۲۰میلیارد ریال و در سال ۹۹ هم ۲۰۰ میلیارد ریال برای اجرای این طرح‌ها هزینه شده است.

باباخانی با بیان اینکه ۱۳۰۶هکتار بافت فرسوده و ۱۹۳۰ هکتار سکونتگاه غیررسمی با مجموع ۳۲۳۶هکتار بافت ناکارآمد در این استان نیاز به بازآفرینی و نوسازی دارد افزود: عمده این بافت‌های ناکارآمد و سکونتگاه غیررسمی مربوط به شهرهای اردبیل، پارس ‌آباد و مشگین‌ شهر بوده که در اولویت بازسازی قرار گرفته‌اند.

معاون مسکن و ساختمان راه و شهرسازی استان اردبیل افزود: روند نوسازی و بازسازی بافت‌های فرسوده در این استان مطلوب است و تلاش براین است بازسازی بافت‌های فرسوده شهری شتاب گیرد.

وی ادامه داد: آسفالت معابر، اجرای شبکه‌های آب و فاضلاب، اصلاح کانال‌ های آبی، احداث واحدهای آموزشی، احداث خانه محله و پارک از جمله پروژه‌های بافت فرسوده و ناکارآمد شهری هستند که در برخی شهرها در دست اجراست.

​شناسایی ۶۷ محله ناکارآمد در سطح استان

معاون مسکن و ساختمان راه و شهرسازی استان اردبیل با بیان اینکه ۶۷ محله ناکارآمد در سطح استان شناسایی و تعدادی از این محلات به عنوان محله هدف شهری در دستور کار بازآفرینی قرار دارد، بیان کرد: طرح جامع استانی در این زمینه نهایی شده و مباحث بازآفرینی و پروژه‌ های تعریف شده نیز به فراخور نیاز پیش رفته است.

باباخانی با اشاره به میزان هماهنگی وضع اجتماعی و فرهنگی محله‌ها با پروژه‌های بازآفرینی اضافه کرد: وضعیت اجتماعی و فرهنگی هر شهر با دیگری متفاوت است و عموما در بافت‌های تاریخی به دلیل نبود اعتماد به سیستم استقبال چندانی از پروژه‌های جدید وجود ندارد.

معاون راه و شهرسازی استان اردبیل بیان کرد: هر محله دارای قوانین منحصر به خود است و چون زمین‌های خالی برای پروژه وجود ندارد نمی‌ توان پروژه‌ های هم شکلی را برای بافت‌های قدیمی تعریف کرد.

وی گفت: باتوجه به اینکه یکی از سیاست‌های مهم بازآفرینی به بالا بردن سطح زندگی مردم مربوط می‌شود ما نیز برای احیای محلات فرسوده شهرهای مذکور تلاش می‌کنیم.


کلید واژه ها



حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به پایگاه خبری بانک مسکن است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است
Powerd By Taminmohtava