دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۲:۱۴

وعده دولت به قوت خود باقی است/ یکی از کارهای دولت اتمام طرح‌های نیمه تمام است

رئیس جمهور با اشاره به موضوع مسکن در کشور گفت: اینکه گفته می‌شود نیاز کشور است که در هر سال یک میلیون مسکن تولید شود و در قانون هم دولت مکلف به ساخت یک میلیون مسکن در سال شده است بیانگر آن است که وعده دولت به قوت خود باقی است.

به گزارش پایگاه خبری بانک مسکن - هیبنا، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، در گفت‌وگوی زنده تلویزیونی، بیان کرد: وضعیت اقتصادی مردم از دغدغه‌های جدی دولت است و از آغاز کار ما، معیشت از مسائل محوری بوده است؛ مردم شرایط آغاز کار دولت را شاهد بودند و در بیماری کرونا فوتی‌های بسیاری داشتیم، ولی امروزه فوتی‌ها به صفر رسیده است.

رئیسی در رابطه با بحث مسکن به عنوان موضوع هدف گذاری شده در سفرهای استانی و ابهامات پیرامون آن و اینکه در نهایت دولت مسکن را می‌سازد یا نه؟ گفت: صحبتی از سوی ما و صحبتی از سوی آقای بذرپاش گفته شد در حالی که این صحبت‌ها با هم منافاتی ندارند. دولت در ساخت مسکن نقش مباشر و تسهیل گر دارد. ما در یک جا زمین و تسهیلات می‌دهیم و در یک جا یا زمین می‌دهیم یا تسهیلات که به صورت تعاونی مسکن ساخته می‌شود. بخشی هم خود مالکین هستند که خودشان مساکن را می‌سازند.

وی افزود: مسکن‌هایی که در شهرهای مختلف ساخته می‌شود گاهاً مربوط به ده سال قبل هستند و یکی از کارهای دولت به اتمام رساندن و سامان دادن به طرح‌های نیمه تمام است. اینها در حال واگذاری و تکمیل هستند. پس اینکه گفته می‌شود نیاز کشور است که در هر سال یک میلیون مسکن تولید شود و در قانون هم دولت مکلف به ساخت یک میلیون مسکن در سال شده است بیانگر آن است که وعده دولت به قوت خود باقی است و ما با کمک مردم و تعاونی‌ها وعده ساخت یک میلیون مسکن را چه به عنوان مباشر یا تسهیل گر دنبال خواهیم کرد.


کلید واژه ها



حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به پایگاه خبری بانک مسکن است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است
Powerd By Taminmohtava